رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: ساخت باغ ایرانی در شهر اراک توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در حال انجام است.
کد خبر: ۹۲۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ 02 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، احمد حسنی افزود: باغ و باغ سازی در بین ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده بگونه ای که باغ تجلی گر رضوان و نقطه اتصال آسمان و زمین در نظر گرفته می شود.
وی با بیان اینکه سابقه ساخت باغ های ایرانی براساس برخی از اسناد موجود حداقل به دوران هخامنشیان می رسد، یادآورشد: با توجه به آب و هوای خشکِ ایران، آب و باغ همواره در نظر مردمان این سرزمین از جایگاه متمایزی برخوردار بوده و مظهر آبادانی به حساب می آیند.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک اظهار داشت:باغ ایرانی که مردمان کشورمان آن را ابداع و طراحی کرده اند باغی با طراحی زیبا و چشم نواز که به عنوان نشانه ای از فرهنگ، تاریخ و معماری اصیل ایران و ایرانی است.
حسنی گفت: تمامی زیبایی معماری باغ ایرانی با فضای سبزی به وجود می آید که متشکل از گل ها،درختان و گیاهان زیبا به وجود آمده است به طوری که گل ها، درختان و گیاهان نقش اساسی را در زیبایی باغ های ایرانی دارند و باغ های ایرانی همواره از جذاب ترین دیدنی های کشورمان به حساب می آید‌.
وی افزود: باغ ایرانی که در شهر اراک در حال احداث است از باغ های زیبا به شمار می آید که با روش باغ های سنتی ایرانی در حال ساخت می باشد و معماری قدیمی و سنتی باغ در کنار گل ها و درختان سرسبز آن فضای بسیار زیبا و چشم نوازی را ایجاد خواهد کرد.
رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک، گفت: مساحت باغ ایرانی که در شهراراک در حال ساخت است ، ۴ هکتار فاز اول از پروژه ١١ هکتاری فضای سبز اراضی موسوم به نهالستان شهرداری اراک است.
وی ادامه داد: معماری این باغ طبق معماری سنتی ای که در باغ های ایرانی به کار رفته، ساخته شده است و در چهار بخش، طراحی و احداث خواهد شد و طراحی باغ ایرانی اراک مبتنی بر اصول باغ ایرانی با محوریت آرامش است.
وی اظهار داشت: باغ ایرانی اراک در بخشِ شمالی منطقه ١ شهرداری اراک واقع شده است و این مجموعه از شرق به بلوار شهدای دولت، از غرب به بلوار ورزش و از جنوب به مجموعه مسکونی مسکنِ مهر محدود می شود.
حسنی با بیان اینکه این باغ براساس پهنه بندی شهر اراک، در پهنه باغات و فضای سبز منطقه١ قرار دارد گفت:هدف از طراحی باغ ایرانی شهر اراک،افزایش سرانه فضای سبز کلانشهر اراک،ارتقای سطح دسترسی محلات کوی مسکن مهر، فاطمیه و الهیه به فضای سبز،افزایش سرانه فرهنگی و ورزشی، ایجاد یک عنصر هویت بخش شهری در سطح شهر مبتنی بر مفاهیم ایرانی- اسلامی، ایجاد یک جاذبه، گذران اوقات فراغت و رفاه شهروندان و ارائه یک الگوی طراحیِ منظرِ منسجم، متمایز از پارکهای موجود اراک و مبتنی بر مفاهیم ایرانی-اسلامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار