رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از احتمال وقوع پیک چهارم بیماری کرونا ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۹۲۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 31 December 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: وضعیت امروز و پایداری نسبی که در استان مرکزی حاکم شده است، مربوط به رفتارهای اجتماعی مردم در ده روز گذشته بوده است، اما در روزهای اخیر شاهد افزایش مراجعین به مراکز درمانی و درمانگاه ها بوده ایم.
وی یادآورشد: نگران بودیم که شرایط نسبی و پایداری وضعیت، موجب عادی انگاری مردم شود و گویا امروز این اتفاق قریب الوقوع است.
متولی سلامت استان مرکزی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی های اپیدمیولوژیست ها و دیده بان های سلامت و افزایش مراجعین به مراکز درمانی در طی روزهای اخیر احتمال آغاز پیک چهارم به دور از انتظار نیست و اگر دیر اقدام کنم و مسایل را جدی نگیریم با شیوع مجدد کرونا در استان روبرو خواهیم بود.
دکتر جمالیان از افزایش ۱۰ درصدی آمار مراجعین درمانگاه ها و مراکز درمانی به شدت اظهار نگرانی کرد و گفت: اگر مردم همکاری نکنند تمامی تلاش های خودشان و پرسنل بهداشتی و درمانی پایمال شد، چرا که آبی ریخته شود، جمع کردن آن مشکل است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم فهیم استان مرکزی تقاضا کرد که بشدت و با آگاهی نکات بهداشتی را رعایت کنند، حتی الامکان از حضور در اجتماع و انجام کارهای غیرضروری بپرهیزند، همچنین عدم برگزاری هرگونه مهمانی و دورهمی و مراسم‌های مختلف را تا اطلاع ثانوی مدنظر قرار بدهند، شستشو و ضدعفونی دست ها و رعایت فاصله اجتماعی را در محیط خانواده نیز رعایت کنند تا بتوانیم به وضعیت بهتر از گذشته برسیم و این نگرانی ما به وقوع نپیوندد، چراکه اگر این اتفاق رخ دهد به شدت دود آن در چشم همگان خواهد رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار