رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوا روز پنجشنبه در سه شهر صنعتی این استان برای دومین روز متوالی ناسالم است و ساکنان این شهرها در هفته جاری سومین روز آلاینده را تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 31 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، "علیرضا محرابیان" افزود: هوای شهرهای اراک، ساوه در ۲۴ ساعت گذشته برای گروه های حساس سنی ناسالم بوده و در روستای کزاز و شهرستان شازند نیز شاخص کیفیت هوا برای همه گروه‌های سنی آلوده و زیان‌بار گزارش شده است.
وی یادآورشد: شاخص کیفیت هوای کلانشهر اراک در شبانه روز اخیر به عدد ۱۱۵ رسیده و شاخص لحظه‌ای نیز در ساعت هشت صبح امروز (پنجشنبه) به عدد ۱۲۴ رسیده که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساوه نیز در شبانه روز اخیر با افزایش نسبت به روز گذشته به عدد ۱۱۰ رسید که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است و در ساعت هشت صبح امروز (پنجشنبه ) به عدد ۱۰۴ رسیده که باز وضعیت برای رای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم بوده است.
محرابیان افزود: ایستگاه شازند نیز به‌دلیل نبود راهبری و کالیبراسیون بدون دیتای معتبر قابل انتشار است که راهبری و نگهداری ایستگاه برعهده شهرداری و شورای شهر شازند است اما، شاخص کیفیت هوا در روستای کزاز در شبانه روز اخیر با افزایش چشمگیر نسبت به روز قبل به عدد ۱۵۲ رسیده که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی است و شاخص لحظه‌ای در ساعت هشت صبح روز جاری (پنجشنبه) به ۱۰۹رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.
لازم بذکر است کیفیت هوای اراک، ساوه و شازند روز دوشنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز در وضعیت ناسالم قرار داشت.
اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ روز کامل برای گروه‌های سنی حساس، یک روز کامل برای همه گروه‌های سنی و ۲۳ روز نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار