در مراسمی با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یک پروژه آبخیزداری در شهرستان شازند به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی دو پروژه دیگر آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 31 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر مسعود منصور در سفر یک روزه به استان مرکزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "حفظ منابع آب و خاک و پوشش گیاهی سه اولویت سازمان جنگل‌ها است" گفت: عملیات آبخیزداری در ۱.۲ میلیون هکتار از اراضی استان مرکزی اجرا شد.
وی اظهار داشت: منابع آب و خاک و پوشش گیاهی جزو ارزشمندترین و اساسی‌ترین منابع هر کشوری هستند و یکی از وظایف اصلی و مهم سازمان جنگل‌‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور حفظ این سه منبع است.
مسئول اول منابع‌طبیعی کشور افزود: ما با حفظ آب، پوشش گیاهی را تقویت و با پوشش گیاهی هم خاک را حفاظت می‌کنیم و با خاک مناسب آب و منابع آبی را تقویت می‌کنیم زیرااین سه منبع بر یکدیگر تأثیر مستقیم دارند.
رئیس سازمان جنگل‌ها یادآورشد: در استان مرکزی ۲پروژه آغاز شده است که با سرعت کار اجرایی آن به پیش خواهد رفت و تا اوایل سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان مرکزی به دلیل وجود ذخیره‌گاه جنگلی بلوط شازند جزو استان‌های زاگرس نشین کشور قرار می‌گیرد و اعتبارات ویژه‌ای برای توسعه جنگل و درختکاری در منطقه پاکل این استان اختصاص می‌یابد.
۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه درختکاری در شازند
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار سال آینده برای توسعه درختکاری در منطقه پاکل شهرستان شازند پیش‌بینی شده و اعتبارات ویژه برای حوزه آبخیز علی قورچی این شهرستان شازند نیز اختصاص می‌یابد.
رضا عظیمی افزود: در سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در سال آینده برای توسعه و اجرای طرح‌های آبخیزداری باقی مانده و یک میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های تبلیغی و ترویجی دره گردوی اراک اختصاص یابد.
افتتاح بند خاکی در روستای کلهجوب، آغاز عملیات اجرایی بند خاکی در روستای آبخشان از توابع بخش سربند، آغاز عملیات اجرایی طرح آبخیزداری در روستای علی قورچی شازند، بازدید از طرح جنگلکاری ۴۰۰ هکتاری سرسختی شازند و نیز بازدید از طر‌ح‌های جنگلکاری ۲هزار هکتاری چپقلی و آبخیزداری دره گردوی اراک از جمله برنامه های سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به استان مرکزی بود.
استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار