رئیس اداره امور آزمایشگاههای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای سه شهر این استان در روز دوشنبه در وضعیت ناسالم قرار دارد.
کد خبر: ۹۲۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 28 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا محرابیان افزود: شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته کلانشهر اراک برابر با عدد ۱۰۹ است که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس است و شاخص لحظه‌ای در ساعت هشت امروز (دوشنبه) در این شهر به ۱۵۲ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی است.
وی یادآورشد: شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان ساوه برابر با ۸۹ بوده که نشانگر کیفیت سالم است اما شاخص لحظه‌ای در ساعت هشت امروز (دوشنبه) در این منطقه به عدد ۱۰۸ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس است.
رئیس اداره امور آزمایشگاههای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: در ایستگاه شازند به دلیل نبود راهبری و کالیبراسیون بدون دیتای معتبر است و راهبری و نگهداری این ایستگاه برعهده شهرداری و شورای اسلامی این شهر است.
محرابیان اضافه کرد: شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعته روستای کزاز شهرستان شازند برابر با ۱۲۴ است که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است و شاخص لحظه‌ای در ساعت هشت صبح امروز (دوشنبه) به ۱۰۹ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس است.
وی اظهار داشت: شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعته شهرک صنعتی فراهان نیز به عدد ۶۵ رسیده که وضعیت سالم را نشان می دهد و در شاخص لحظه ای ساعت هشت صبح امروز (دوشنبه) نیز عدد آن به ۸۰ رسیده که این وضعیت نیز سالم است.
رئیس اداره امور آزمایشگاههای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای آلودگی هوای با میانگین ۲۴ ساعته متفاوت است و نباید ساعات لحظه‌ای به عنوان یک روز ناسالم محاسبه شود.
محرابیان تاکید کرد: تحقیقات نشان داده آلودگی هوا در افزایش شیوع ویروس کرونا نقش موثری دارد که انتظار است مردم به‌ ویژه گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان در روزهای ناسالم هوا از تردد در فضای باز خودداری کنند.
اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ روز کامل برای گروه های سنی حساس، یک روز کامل برای همه گروه های سنی و ۲۲ روز نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار