رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برگزاری هر گونه جلسه با شرکت بیش از ۲۰ نفر ممنوع است.
کد خبر: ۹۲۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 28 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هیات رئیسه دانشگاه افزود: طبق مصوبه چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در ۲۴ آبان ۹۹، برگزاری جلسات بیش از ۲۰ نفر در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع اعلام شده و امیدمی رود ادارات به این مصوبه اهمیت بیشتری قائل شوند.
وی اظهار داشت: از معاونین و مدیران زیر مجموعه علوم پزشکی در استان نیز می خواهیم به منظور الگو قرار گرفتن دانشگاه علوم پزشکی این مهم را بیشتر از بقیه و بیش از پیش مورد توجه قرار داده و رعایت کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: از همه دستگاه ها توقع داریم که از پیشخوان خدمات استفاده کنند تا مانع از مراجعه غیر ضروری مردم به این نهادها و ازدحام جمعیت شوند، چراکه راه اندازی پیشخوان خدمات الکترونیک مانع از خروج غیرضروری مردم از خانه و مراجعه کمتر ارباب رجوع به دستگاه ها می شود.
وی با اشاره به کسب مجوز قطعی توسط دانشکده دندانپزشکی، یادآورشد: تبدیل وضعیت این دانشکده از موقت به قطعی و دائمی گامی موثر در ارتقاء کیفیت خدمات بهداشت و درمان به مردم است.
دکتر جمالیان همچنین به اهمیت بهداشت روان در دوران پسا کرونا تاکید کرد و گفت: متاسفانه تجربه ده ماهه همه گیری کرونا و خانه نشینی ها و محدودیت های ارتباطی نشان داد، سلامت روان از اولویتی غیرقابل انکار برخوردار است که نمی توان آن را نادیده گرفت.
وی افزو: در همین مدت سپری شده، اضطراب ها، افسردگی، تنش های خانوادگی، تنهایی ها و بغض های فروخورده ناشی از سوگواری ها در تنهایی ناشی از کرونا، موارد غیرقابل انکاری هستند که ضرورت مشاوره های روانشناسی و سلامت روان را بیشتر از پیش نشان می دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بدون تردید سلامت روان و بهداشت روان در آینده و بعد از فروکش کردن این بیماری مسئله ساز خواهد بود و به همین خاطر دانشگاه علوم پزشکی در نظر دارد بیمارستان روانپزشکی را برای مداوای بیماران این حوزه در چند ماه آینده افتتاح و به بهره برداری برساند.
وی همچنین در ادامه به اجرای طرح "شهید قاسم سلیمانی" با هدف شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از بهترین و مؤثرترین اقداماتی است که می‌‌تواند در جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره‌‌گیری از کمک‌‌ نیروهای بسیج و داوطلب مردمی مجموعه بهداشت و درمان را کمک کند.
دکتر جمالیان یادآور شد: این طرح که به نام شهید سردار قاسم سلیمانی مزین شده است با تمرکز بر پیشگیری از کرونا و به فرمایش مقام معظم رهبری آغاز به کار کرده و بدون شک در کنترل و مدیریت این بیماری تاثیرگذار خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار