فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۵نفر از تبلیغ كنندگان سایت های شرط بندی و قمار در تحقيقات تخصصي كارشناسان پليس فتا در عمليات هاي يك هفته اخير پليس در اين استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ 28 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردار" حسن مفخمی شهرستانی " افزود: افزايش تبليغات براي دعوت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی و از سويي اقدامات هنجارشكنانه و خارج از عرف برخي افراد كه در بين آنها گاها چهره هايي از افراد مشهور و شناخته شده نيز مشاهده مي شود، از موضوعاتي كه در ماه هاي اخير در فضاي مجازي بازتاب بسياري داشته است.
وی اظهارداشت: در اين تبليغات افراد سودجو با وعده هاي سودهاي كلان به مخاطبان خود، لینک‌های اختصاصی تحت عناوین انفجار، بت‌زنی، پیش‌بینی و ... در اين سایت‌های شرط‌بندی و قمار طراحي كرده و سعي به جذب افراد ناآگاه براي سرمايه گذاري در اين حوزه را داردند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به مجرمانه بودن هر گونه فعاليت قماربازی و تبلیغات در این زمینه افزود: در برنامه ريزي عملياتي پليس فتا استان در برخورد با تبليغات كنندگان سايت هاي قمار و شرط بندي، طي يك هفته اخير ۵ نفر در مراحل تحقيقات تخصصي پليس شناسايي و دستگير شدند.
سردار " مفخمی شهرستانی" اظهار داشت: افراد دستگیر شده كه در شهرستان های اراک،ساوه، محلات و خمین فعاليت داشتند که پس از تكميل تحقيقات پليس با تشكيل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
این مقام ارشد انتظامی یادآورشد: نكته اي قابل توجه در اظهارات افراد دستگير شده آن است كه اين افرد خود را بی‌اطلاع از جرم بودن عمل تبلیغ سایت‌های قمار و شرط‌بندی اعلام کرده و اظهار داشتند که مورد سوءاستفاده گردانندگان و سرپل‌های سایت‌های مذکور قرارگرفته‌اند.
فرمانده انتظامی استان افزود: بر اساس قانون مجازات اسلامي و مجازات‌های مقرر در مورد جرم قمار، ماده ۷۰۷ به صراحت اعلام داشته است هر کس آلات و وسایل مخصوص به قماربازی را بسازد یا بفروشد یا در معرض فروش قرار دهد یا از خارج وارد کند یا در اختیار دیگری ‌قرار دهد به سه ماه تا یک سال حبس و یک‌میلیون و پانصد هزارتا شش میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود، به همین دلیل از همه افراد به ویژه قشر نوجوان و جوان انتظار می‌رود از فعالیت در چنین سایت‌هایی خودداری و به تبلیغات فریبنده آن‌ها توجهی نکنند.
وی افزود: هدف از ایجاد سایت‌های شرط‌بندی تنها کسب درآمد برای گردانندگان اين سايت هاست که معمولاً در خارج از کشور زندگی می‌کنند و با انتشار عکس‌هایی از زندگی شخصی خود و القاء حس خوشبختی به مخاطبان، کاربران را ترغیب به فعالیت در این زمینه می‌کنند.
سردار مفخمي شهرستاني ادامه داد: افرادی که به عنوان بازدیدکننده در اعلام و پیش‌بینی نتایج مشارکت داشته و یا اقدام به تبلیغ و ترویج سایت‌های قمار می‌کنند همانند مسئولان و مؤسسان این سایت‌ها، مجرم شناخته‌شده و محکوم خواهند شد و علاوه بر این به خطر افتادن سلامت روانی و از بین رفتن سرمایه وزندگی آن‌ها نيز متصور خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار