رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه گفت: عملیات مرمت و بندکشی و تثبیت تزئینات مسجد انقلاب شهرستان ساوه آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ 26 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضا ایاز افزود: عملیات مرمتی این مسجد با همکاری شهرداری و نظارت کارشناسان این اداره کل با اعتبار پیش بینی شده به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه یادآورشد: عملیات مرمتی مسجد شامل حذف زوائد بصری، اندودهای الحاقی ماسه سیمان بر روی جداره و پاکسازی و بند کشی آجرهای نما و پاکسازی اجرها، تخلیه و بندکشی مجدد، تثبیت تزئینات آجری مسجد، مرمت و احیا و پاکسازی و بندکشی آجرهای جداره مناره است.
ایاز با اشاره به اینکه در سالیان گذشته، بخش‌هایی از مسجد توسط اداره کل میراث فرهنگی استان مرمت شده است گفت: مجموعه مسجد انقلاب مجموعه ای مشتمل بر چند مسجد است که مربوط به دوره های مختلف تاریخی از جمله مسجد سرخ، مسجد مقدس زاده، مسجد حاج فرج، مسجد امام جمعه و مسجد چال است که مربوط به دوران صفویه و قاجار بوده و همچنین مناره مسجد میدان (مجموعه مسجد انقلاب) مربوط به دوران سلجوقی بوده و در حال حاضر از جمله جاذبه های تاریخی و گردشگری شهر ساوه بشمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار