مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت که هم اکنون تمام محورهای اصلی کوهستانی این استان شامل هراز ، سوادکوه ، کندوان و کیاسر باز است و تردد در آن جریان دارد.
کد خبر: ۹۲۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 26 December 2020

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت که هم اکنون تمام محورهای اصلی کوهستانی این استان شامل هراز ، سوادکوه ، کندوان و کیاسر باز است و تردد در آن جریان دارد.

عباسعلی نجفی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : به دلیل بارش نسبتا شدید برف وباران در محورهای اصلی مازندران که از شب گذشته شروع شد و همچنان ادامه دارد، سطح جاده ها لغزنده است.
وی گفت : تمامی رانندگانی که قصد تردد در محورهای اصلی و کوهستانی مازندران را دارند، باید زنجیرچرخ و سایر تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در این محورها ممانعت می شود.
نجفی افزود : هم اکنون حدود ۳۳۰ راهدار با بیش از ۲۵۰ دستگاه تجهیزات زمستانی در مسیر راه ها و مبادی اصلی ورودی و خروجی استان حضور دارند و در صورت نیاز برای پاکسازی برف ، نمک پاشی و شن پاشی اقدام خواهند کرد.

مدیرکل راهداری مازندران در مورد مسدود شدن راه های روستایی مناطق کوهستانی به خاطر بارش برف هم ، گفت : اگرچه تاکنون گزارشی مبنی بر مسدود بودن راه های روستایی از سوی مسئولان محلی و ادارات راهداری در شهرستان ها اعلام نشده است ، ولی پیش بینی می شود با بارش برف در کوهستان ها ، راه تعداد زیادی از این روستاها مسدود باشند.
وی افزود : در شرایط فعلی امکانات ما در جاده های اصلی استان برای برقراری تردد به کار گرفته شده است و در صورت دریافت گزارش بسته شدن راه های روستایی ، بخشی از نیروها و تجهیزات برای بازگشایی محورهای مسدود شده اعزام خواهند شد.
بستن موقت بعضی مسیرها
رییس پلیس راه مازندران هم گفت که به دلیل بارش برف و یخ زدگی ، سطح جاده های اصلی کوهستانی استان لغزنده است و تردد تنها با زنجیر چرخ امکان دارد.

سرهنگ علیرضا قدمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد مسدود شدن موقت محور سوادکوه ، افزود : این محور صبح امروز به دلیل بارش شدید برف و احتمال ریزش کوه به طور موقت از سوی پلیس راه بسته شد که پس از مدتی با آماده شدن سطح جاده ، باز شد و تردد در آن جریان دارد.
وی ادامه داد : هم اکنون تمامی محورهای اصلی استان شامل هراز، کندوان، سوادکوه و ساری- سمنان باز است و تردد نیز در آنها با وجود بارش برف و باران جریان دارد ولی به رانندگان توصیه می شود ضمن داشتن تجهیزات زمستانی ، با اطمینان برانند.
بارش برف و باران از روز گذشته در مازندران شروع شد. طبق پیش بینی هواشناسی بارندگی و سرما تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار