فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی که تحت عنوان پیمانکار برخی از شرکت های صنعتی اقدام به ۱۰ فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۶ میلیارد ریال از تعدادی از مغازه داران و صاحبان فروشگاه هاي بزرگ مواد غذايي کلاهبرداری کرده بود، در عملیات کارآگاهان پلیس در شهرستان اراک خبرداد.
کد خبر: ۹۲۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 23 December 2020




به گزارش تابناک مرکزی، سردار " حسن مفخمی شهرستانی "افزود: در هفته های اخیر با مراجعه تعدادی از مغازه داران و صاحبان فروشگاه هاي بزرگ مواد غذايي اراکی با مراجعه به پلیس آگاهی استان اعلام داشتند که در چند روز گذشته فردی تحت عنوان پیمانکار برخی از شرکت های صنعتی با دادن چکهای مختلف از آنها برنج و روغن فراوان خریداری کرده و اکنون آنها متوجه مسروقه بودن چکهای دریافتی و متواری بودن این فرد کلاهبردار شده اند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پلیس آگاهی استان قرار گرفت و کارآگاهان در تحقیقات خود دریافتند که فرد مورد نظر بیشتر به صورت مقطعی در سکونت گاه های مجرد نشين شهرستانهاي اراک ، شازند ، مهاجران و توره در تردد است و مکان ثابتی برای سکونت ندارد .
وی با اشاره به عملیات و تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس در شناسایی و دستگیری این کلاهبردار حرفه ای، یادآورشد: با اتمام تحقیقات فنی مأموران، سرانجام متهم مورد نظرشناسایی و در عملیاتی از سوی مأموران انتظامی در اراک دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: فرد مورد نظر که در ابتدا منکر انجام هرگونه کلاهبرداری بود و از موضوع اظهار بی اطلاعی می کرد، پس از روبرو شدن با شکايت و مستندات پرونده لب به بیان حقیقت گشوده و به ۱۰فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۶ میلیارد ریال از مغازه داران و صاحبان فروشگاه های بزرگ مواد غذایی اعتراف کرد.
این مقام مسئول گفت: فرد کلاهبردار از اظهارات خود اذعان داشت که از مدت ها قبل، مغازه ها و فروشگاهای عرضه کالاهای ضروری را در سطح شهرستان اراک شناسایی کرده و در یک فرصت مناسب با سوء استفاده از حس انسان دوستی و جلب اعتمادشان، با دادن چکهای مسروقه و خریدن برنج و روغن به صورت عمده ، از آنها کلاهبرداری می کرده است.
سردار مفخمی شهرستانی یادآور شد: در ادامه تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد این کلاهبردار حرفه ای کالاهای دریافتی از فروشگاه های شهرستان اراک را با کامیونی به انباری در حاشیه شهرستان اراک انتقال داده و در یک فرصت مناسب، کالاها را با قیمتی پایین تر از قیمت معمول در بازار و در مغازه های حاشیه ای شهرستان های شازند ،مهاجران،توره،بروجرد و ملاير فروخته است.
این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی با اشاره به شناسایی تعدادی از مالباختگان و تلاش وافر پلیس آگاهی برای شناسایی تمام مالباختگان این پرونده کلاهبرداری و نیز هشدار به شهروندان به منظور عدم اطمینان به افراد ناشناس برای پیشگیری از وقوع چنین جرایمی افزود: متهم دستگیر شده در این پرونده با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی و سرانجام با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار