رییس واحد شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک از اهدا عضو دومین بیمار در طی دو هفته اخیر خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 23 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهنام محمویه افزود: اهدا کننده بیماری ۷۱ساله به نام غلامحسین قادری گرکانی دارای همسر و ۳فرزند پسر است که پس از رضایت برای انجام عمل اهدا به تهران منتقل و بعد از ظهر امروز این پیوند انجام شد.
وی یادآورشد: این بیمار به دلیل خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شد و در این شرایط (مرگ مغزی)، خونرسانی به مغز متوقف شده، اکسیژن رسانی به آن انجام نمی گیرد و مغز تمام کارکرد خود را از دست می دهد و دچار تخریب غیرقابل برگشت می شود، اگرچه پس از مرگ مغزی اعضای دیگر از جمله قلب، کبد و کلیه ها هنوز دارای عملکرد هستند، اما به تدریج در طی چند روز آینده، از کار خواهند افتاد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه امکان بهبودی و بازگشت بیمار مرگ مغزی به هیچ عنوان وجود ندارد، خانوداه مرحوم قادری تصمیم گرفتند با انجام این عمل خداپسندانه، جان یک هموطن دیگر را نجات دهند.
دکتر محمودیه افزود: عمل پیوند، بعدازظهر امروز ساعت۱۵:۳۰در تهران انجام شد و پس از آن جنازه به اراک منتقل و روز جمعه در زادگاهش (گرکان) به خاک سپرده می شود.
رییس واحد شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک، اضافه کرد: قرار است برای همدردی با اعضای این خانواده و بستگان مرحوم، رییس و مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آشتیان در مراسم حضور و از این عزیزان قدردانی به عمل آورند.
وی یادآور شد: با انجام این عمل پیوندی، چهار عمل پیوند اعضا در سالجاری در استان مرکزی انجام می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار