کوردیناتور ارشد تیم پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اعضای خانواده صوفی نیستانی، به پیوند اعضاء بیمار خود که بر اثر مرگ مغزی، امکان انجام این عمل را داشت رضایت داده و عصر امروز این عمل در تهران انجام گرفته است.
کد خبر: ۹۲۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ 14 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، قادری افزود: بیمار مردی ۶۹ ساله به نام فرج الله صوفی نیستانی بود که به دلیل خونریزی مغزی و ناگهانی دچار مرگ مغزی شده بود که به گفته کادر پزشکی سابقه فشارخون نیز داشته است.
وی اظهار داشت: این بیمار از ۱۲ آذرماه جاری و پس از مراجعه به بیمارستان سینا بستری بود تا در نهایت، در روز ۲۱ آذرماه برای انجام این عمل به تهران اعزام شد.
وی یادآورشد: عمل برداشت ارگان ها در تهران صورت خواهد گرفت، اما به احتمال زیاد به دلیل سن بیمار، تنها کبد این متوفی قابل پیوند می باشد.
کوردیناتور ارشد تیم پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به ۹ مورد مرگ مغزی و پیوند اعضا در سال در استان مرکزی، تاکید کرد: امسال این سومین مورد از مرگ مغزی و پیوند اعضا بود که عمده دلیل کاهش این اتفاق مهم، شرایط کرونایی و شیوع این ویروس در جامعه می باشد.
وی افزود: به دلیل نداشتن اتاق عمل فراوری و پزشکانی که دوره های مخصوص انتقال سریع اعضا و پیوند آن را ندیده اند، امکان انجام این عمل ها در استان وجود ندارد، اما می توان با پیگیری‌ و نامه نگاری های زیاد حداقل بخش پیوند کلیه را در استان و با آموزش کادر مخصوص و مورد نظر راه اندازی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار