نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی گفت:در برقراري و ارتقاء مباني امنيت از هيچ اقدامي نبايد دريغ شود.
کد خبر: ۹۲۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ 14 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،آيت الله "قربانعلي دري نجف آبادي" در همايش فصلي روحانيون عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان مركزي با تبيين آيه ۸۳ از سوره مباركه نساء بحث امنيت را در حكومت اسلامي بسيار مهم خواند و افزود:‌ اين آيه مبارك،‌ ابعاد نوراني بسياري دارد كه در آن از سويي به اهميت امنيت و در وجهه اي ديگر به نقش حكومت و ولايت در مواجهه با هر گونه دسيسه ها و فتنه هاي دشمنان اشاره دارد.
وی یادآورشد:امنيت در يك جامعه اسلامي ، مسئوليت حكومت اسلامي و ولي فقيه است و اين موضوع از ارزشمندترين كارها قلمداد مي شود.
نماينده ولي فقيه در استان، امنيت را زيربناي هر گونه فعاليت در عرصه هاي مختلف اجتماعي خواند و گفت: خدمت گزاري در بحث امنيت و ارتقاء‌ امنيت، كار بزرگ و مقدس و يك عبادت است.
وي اظهار داشت:‌ آنچه بر اساس آيات نوراني قرآن كريم استخراج مي شود آن است كه در برابر تزلزل خواهي پايه هاي حكومت اسلامي كه از طريق برنامه هايي چون آشوب،‌فتنه گري،‌دروغ پردازي،‌ ترور،‌جنگ رواني و ... از سوي منافقان و دشمنان در يك جامعه دنبال مي شود در گام نخست بايد به رسول الله و سپس به اولي الامر رجوع داشت.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي با اشاره به لايه هاي مختلف امنيت یادآورشد:‌ در تامل و تفكر در مسائل روز دشمن و برخي از سخناني كه از سوي برخي حاكمان در كشورهاي همسايه نسبت به تماميت ارضي ايران اسلامي مطرح مي شود، مي توان به توطئه چيني و نقش صهيونيسم و برنامه هاي آنان در ايجاد تفرقه در جوامع اسلامي پي برد.
وي ادامه داد:‌ در حال حاضر در مسائل امنيتي بايد بر اساس آموزه هاي ديني به كساني مراجعه كرد كه اطلاعت از آنها در طول اطاعت از حق تعالي است و به هيچ عنوان در آيات الهي، ولايت طاغوت بر جوامع اسلامي پذيرفته نخواهد بود.
آيت الله دري نجف آبادي افزود:‌ دشمنان در عرصه هاي مختلف سعي بر آن دارند تا با تبليغات دروغين و وسوسه هاي شيطاني، جامعه اسلام را به انحراف بكشانند و چه بسا اگر در برهه اي هوشياري و بصيرت لازم نهادينه نباشد،‌ عده اي شياد و فتنه گر با فريب و ارعاب مردم،‌ جامعه را به سمت اهداف و نيات شوم خود هدايت كنند.
وي در ادامه تحكيم مباني امنيت،‌ ارتقاء آگاهي عمومي،‌ ارتقاء وحدت ملي، ولايت مداري، يكپارچگي در برابر توطئه ها و وسوسه هاي شيطاني و آمادگي در برابر تهديدات بيگانگان را رسالتي بزرگ ياد كرد و گفت: خدمت گزاري در بحث امنيت و ارتقاء‌ امنيت، كار بزرگ و مقدس و يك عبادت است و نيروي انتظامي و ديگر دستگاه هاي متولي نظم و امنيت مسئوليتي هم در حوزه امنيت و ارتقاء آن بر عهده دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبري افزود:‌ امنيت زير بناي هر گونه تلاش و فعاليت است و اگر در حوزه هاي اقتصاد،‌فرهنگ و هر مقوله اي ديگر خواهان پيشرفت و توسعه هستيم بايد بر تحكيم مباني امنيت توجه و تاكيد داشته باشيم .
نماينده ولي فقيه در استان مركزي در ادامه به نقش و مسئوليت روحانيون عقيدتي سياسي در ارتقاء‌ معنويت در بين كاركنان ناجا اشاره كرد وگفت: متانت،‌ ادب و احترام، ساده زيستي،‌عدالت خواهي، خدمتگزاري، قناعت و ديگر خصوصيات اخلاقي تاكيد شده در دين مبين اسلامي از جمله انتظاراتي است كه بايد در الگوسازي در بين كاركنان و سپس تسري اين شاخصه ها در جامعه برنامه سازي و اهتمام داشت.
وي افزود:‌ لازم است تمامي آنچه بر لسان جاري مي شود،‌ در حوزه رفتار نيز جلوه گر باشد و بايد در نوع عمل نيز جلوه اصليت دين متبلور باشد و تمامي اقدامات بر اساس آن پايه ريزي شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار