به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه، مه شدید دید افقی صبح امروز (۲۳ آذر) را در برخی از نقاط شهر کرمانشاه به حدود ۱۲۰ متر رساند.
کد خبر: ۹۲۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 13 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک  کرمانشاه به نقل از  ایسنا،علی محمد زورآوند با بیان اینکه مه شدید از اواخر وقت دیشب کرمانشاه را در برگرفت، اظهار کرد: شدت مه را در اوایل صبح امروز داشتیم که باعث شد دید افقی به میزان قبال توجهی کاهش یابد.

وی دید افقی 50 متر در روانسر و دید افقی 100 متر در جوانرود را از کمترین دیدهای افقی به ثبت رسیده در استان دانست و عنوان کرد: در خود شهر کرمانشاه نیز دید افقی به 120 متر رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بالا آمدن آفتاب و گرم شدن هوا را باعث کاهش غلظت و ضخامت مه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر که به ظهر نزدیک می‌شویم شدت مه نسبت به اوایل صبح کمتر شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

زوراوند با اشاره به اینکه دلیل ایجاد مه سکون هوای مرطوب در دمای پایین است، خاطرنشان کرد: از همین رو مه ایجاد شده به صورت ناگهانی از بین نمی‌رود و با گرم شدن هوا به تدریج از شدت آن کاسته خواهد شد.

وی گفت: ممکن است برای اواخر امشب و اوایل صبح فردا نیز دوباره مه داشته باشیم، اما به شدت امروز نخواهد بود زیرا سامانه جوی که قرار است به زودی جو استان را تحت تاثیر قرار دهد کم کم وارد کرمانشاه خواهد شد و سکون هوا تا حدودی از بین می‌رود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار