مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته با هماهنگی سازمان تعاون روستایی استان قیمت خرید توافقی کشمش در استان مشخص شده است.
کد خبر: ۹۲۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 02 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا زارعی افزود: میزان تولید کشمش در استان سالانه حدود ۲۵ هزار تن برآورد شده و دو کارخانه فرآوری در شهرستان خنداب با مجموع ظرفیت حدود ۶ هزار تن در سال کفاف نیاز استان را نمی‌دهد.
وی یادآورشد: قسمت قابل توجهی از تولیدات استان برای فرآوری به شهرستان همدان(ملایر) حمل می شود چراکه در این شهرستان حدود ۶۰ واحد فرآوری وجود دارد.
مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه در اوایل فصل، میزان کشمش تولیدی کم و متقاضی بالاست در نتیجه نرخ پیشنهادی کشمش نرخی خوب و مناسبی برای باغدار است و باغدار ترغیب می‌شود که محصول خود را به کشمش تبدیل کند، اما به محض افزایش تولیدات و عرضه، دلالان سبب کاهش قیمت می‌شوند.
زارعی ادامه داد: در همین راستا طبق برنامه ریزی صورت گرفته با هماهنگی سازمان تعاون روستایی استان مرکزی برای ساماندهی بازار کشمش و جلوگیری از ضرر کشاورزان، کشمش تیزابی درجه یک به قیمت کیلویی ۲۰ هزار تومان، درجه یک آفتابی کیلویی ۱۸ هزار تومان، درجه دو تیزابی کیلویی ۱۶ هزار تومان و درجه دو آفتابی کیلویی ۱۴ هزار تومان قیمت گذاری شده و کشمش درجه سه نیز خرید ندارد.
وی اظهارداشت: طبق قیمت های اعلامی، سازمان تعاون روستایی و همچنین نمایندگی های سازمان در شهرستان‌ها اقدام به خرید کشمش باغداران خواهد کرد، همچنین به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت، تیم کارشناسی نمایندگی‌های شهرستان ها با حضور در روستاها خریداری محصولات و قیمت گذاری را انجام می دهند.
مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: درجه بندی و تشخیص کیفیت کشمش نیز توسط تیم های کارشناسی سازمان تعاون روستایی انجام می‌ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار