مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : به دنبال بروز بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان تا کنون ۹۷۰ لاشه جمع آوری و بصورت اصولی دفن شده است.
کد خبر: ۹۲۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 02 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضامیرزائی افزود:پایش مستمر تالاب میقان با جدیت کامل در حال انجام است و تاکنون ۹۷۰ لاشه جمع آوری و دفن اصولی لاشه ها به همراه آهک پاشی انجام شده است.
وی یادآورشد: تیم های پایش محیط زیست به صورت مستمرتمام منابع آبی و سایر مناطق تحت مدیریت استان رادر خصوص این بیماری رصد میکنند و خوشبختانه تاکنون به جز منطقه تالاب میقان، موردی از آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در استان مشاهده نشده است.
میرزائی با بیان اینکه۲۰۶ گونه پرنده در تالاب میقان اراک شناسایی شده است افزود: بیشترین تلفات پرندگان در تالاب میقان اراک مربوط به غازهای خاکستری است و چندین گونه اردک و تنجه نیز در میان پرندگان تلف شده مشاهده میشود.
وی ادامه داد : تردد به محوطه تالاب میقان اراک با بروز این بیماری ممنوع شده و تدابیرلازم نیز در این خصوص اندیشیده شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر اینکه کنترل بیماری انفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب با مشارکت و هماهنگی دستگاههای متولی در حال انجام است، از مردم خواست در صورت مشاهده لاشه پرندگان به هیچ عنوان به آنها دست نزنند و مراتب را برای پیگیری لازم به محیط زبست و دامپزشکی اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار