دستگاه سنگ شکن و پروژه توسعه و بازسازی آزمایشگاه بیمارستان تامین اجتماعی امام خمینی (ره) اراک با حضور نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان مرکزی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۱۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 26 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ،نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت:زیرساخت‌های درمانی سرمایه پایه محسوب می‌شود و تلاش برای بهبود و افزایش خدمات درمانی باید از مهمترین تصمیمات و اقدامات مسئولان باشد.
«محمد حسن آصفری» افزود: مراکز درمانی استان مرکزی علاوه بر سرویس دهی به شهروندان استانی ، بیماران مناطق همجوار را می پذیرد و باید توسعه شرایط درمانی و زیرساخت‌های آن به گونه‌ای دیده‌شود که در تمامی ابعاد تخصصی امکان دستیابی به خدمات باکیفیت تشخیصی و درمانی باشد و مردم این خطه نیازی به مراجعه به سفرهای درمانی برون استانی نداشته باشند.
وی یادآورشد: پزشکان و مجموعه کارکنان بهداشت و درمان استان مرکزی به‌ویژه در این روزهای سخت کرونایی تمامی تلاش خود را برای ارایه خدمت مطلوب به مردم به کار گرفته‌اند و بیش از توان خود در این مسیر وارد شده‌اند که همه قدردان زحمات آنان هستند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان مرکزی و شهر اراک ترکیب جمعیت کارگری قابل ملاحظه‌ای دارد و نیاز است که بیمارستان تامین اجتماعی اراک در تجهیزات و امکانات به گونه‌ای رشد کند که پاسخگوی مراجعه‌ها باشد.
آصفری اضافه کرد: با راه‌اندازی طرح توسعه آزمایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) اراک، امکان انجام طیف بزرگی از اقدامات تشخیصی در این بیمارستان فراهم شده است و امید می‌رود که زمینه انجام آزمایش کرونا نیز بر اساس نیاز روز جامعه در بیمارستان‌های تامین اجتماعی کشور انجام شود و این مهم نیاز به ابلاغیه ستاد ملی کرونا دارد.
وی اظهار داشت: راه‌اندازی واحد سنگ شکن در این بیمارستان یکی از نیازهای تخصصی بود که با خدمات کیفی می‌تواند بار بزرگی را از دوش بیمارستان‌های دولتی اراک کم کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش افزود: بوستان اوقات فراغت برای مجموع تامین اجتماعی و مستمری بگیران نیز در ضلع شرقی بیمارستان امام خمینی (ره) اراک در حال ایجاد است که برای این طرح در ماه گذشته، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده و امید است هرچه زودتر راه‌اندازی شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی هم گفت: دستگاه سنگ‌شکن بیمارستان امام خمینی (ره) اراک نخستین دستگاه سنگ شکن بخش دولتی این استان است.
دکتر «روح‌الله سهرابی» افزود: برای ساخت و بهسازی این بخش که ۷۰ متر مربع است یک میلیارد ریال و برای تامین تجهیزات پزشکی و سایر ملزومات آن ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است ، قیمت دستگاه سنگ شکن نیز ۴۰ میلیارد ریال می باشد.
وی یادآورشد: توسعه و بازسازی آزمایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) اراک نیز درفضایی به وسعت ۴۸۵ متر مربع ایجاد شده که برای آن ۲۱ میلیارد ریال هزینه شده است و ۲۰۰متر مربع به فضای قبلی افزوده شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: پلی‌کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) اراک نیز به‌ عنوان بزرگترین طرح عمرانی مدیریت درمان تامین اجتماعی این استان با زیربنای چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع و محوطه سه هزار متر مربعی در سه طبقه و نیم با اعتبار اولیه ۱۶۰ میلیارد ریال از اردیبهشت ۹۸ آغاز شده است.
سهرابی اظهار داشت: این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از برنامه زمان‌بندی ۲۰ درصد جلوتر است.
وی اضافه کرد: ۶ طرح درمانی دیگر تامین اجتماعی استان مرکزی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که این طرح‌ها شامل پلی‌کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) اراک، درمانگاه شهرستان زرندیه، بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان شازند، ارتقاء و تجهیز بخش رادیولوژی بیمارستان شازند شامل خرید دستگاه سی تی اسکن و رادیولوژی دیجیتال پرتابل، راه اندازی بخش‌های فیزیوتراپی و NICU بیمارستان شهید چمران ساوه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار