مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مرکزی از برگزاری یک هزار جلسه مشاوره‌ای باهدف ارائه خدمات و حل مشكل خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان استان در ۸ماهه سال جاری در مراكز مشاوره شاهد و ايثارگر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 23 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مرتضی انصاری فر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به وظایف ذاتی اداره مددکاری و مشاوره‌ای بنیاد اشاره کرد و افزود: ازآنجایی‌که خانواده‌های شاهد و ایثارگر جزئی از بدنه جامعه هستند و در اجتماعی زندگی می‌کنند که آسیب‌های اجتماعی در آن وجود دارد، ارائه خدمات مددکاری و مشاوره‌ای برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راهی مناسب و سازنده است.
وی اظهار داشت: ارائه خدمات مشاوره‌ای برای رسیدن به یک جامعه سالم و نفوذناپذیر در مقابل چالش‌ها، شناخت قابلیت‌ها و استعدادهای درونی و همسو شدن با امکانات از ضروریات اصلی می‌باشد و به این منظور و برای یاری‌رسانی به جامعه ایثارگری استان، مراکز مشاوره استان مرکزی در دو شهرستان اراک و خمین از سال ۱۳۷۴ با اجرای برنامه‌های همچون روانشناسی و مشاوره به‌صورت فردی، گروهی و تلفنی؛ درزمینهٔ های مختلف مشاوره و راهنمایی (خانوادگی، شغلی، تحصیلی، ازدواج، مذهبی)، روانشناسی (رشد روانی - اجتماعی، سلامت روانی، روان‌درمانی)، روان‌پزشکی (خدمات دارودرمانی سرپایی)، روان‌سنجی، مددکاری، همیاران وصل، همیاران امید، شروع به فعالیت نموده و تاکنون با استفاده از مشاورین و روانشناسان و روان‌پزشکان سرآمد به ارائه خدمت مشغول می‌باشند.
انصاری فر افزود: با توجه به اینکه مصادیق آسیب‌های اجتماعی در میان ایثارگران بسیار اندک است، اما بااین‌وجود، برنامه‌های مختلفی به‌منظور پیشگیری از آسیب‌ها توسط بنیاد به این افراد ارائه می‌شود تا اگر آسیبی به ایثارگر واردشده باشد با کمک خانواده او، اقدامات لازم برای بازگشت فرد آسیب‌دیده به زندگی عادی انجام شود.
وی گفت: هر یک از ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران اعم از همسران، فرزندان و والدین شهید، جانبازان، همسران و فرزندان آنان و آزادگان، همسران و فرزندان آنان می‌توانند با تماس تلفنی و گرفتن وقت قبلی از مرکز مشاوره شاهد و ایثارگر به‌صورت حضوری یا تلفنی از انواع خدمات مشاوره (خانواده، تحصیلی، ازدواج، شغلی، روان‌درمانی و روان‌پزشکی) به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.
انصاری فر با اشاره به برگزاری یک هزار جلسه مشاوره از ابتدای سال جاری تاکنون، یادآورشد: در حال حاضر این مراکز با حضور روان شناسان و روان‌پزشکان مجرب اقدام به ارائه خدماتی شامل ایجاد شرایط مناسب و امن برای دسترسی آسان و سریع جامعه هدف به متخصصین مشاوره، ارائه خدمات مشاوره و توانمندسازی با تأکید بر حفظ اسرار و رازداری حرفه‌ای،انجام جلسات مشاوره فردی درزمینهٔ خانوادگی، ازدواج، تحصیل، روان‌درمانی و روان‌پزشکی ،ارائه راهنمایی و مشاوره تلفنی با نوبت‌دهی برای آن دسته از افرادی که به دلیل مشکلات جسمانی و یا سکونت در شهرستان‌های فاقد مرکز مشاوره امکان مراجعه حضوری را ندارند، روان‌سنجی درزمینهٔ های هوش، استعداد، رغبت، شخصیت و پیشرفت تحصیلی،انجام جلسات مشاوره گروهی که با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا این فعالیت با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و در قالب گروه‌های ۵تا ۷نفر برگزار می‌ شود.
وی افزود: ۲۷۰جلسه مشاوره با والدین و همسران و فرزندان شهدا و ۷۳۰مورد مشاوره با خانواده جانبازان و آزادگان بوده است.
وي با اشاره به اقدامات پيشگيرانه قبل از بروز مشكل افزود: توانمندسازي خانواده‌ها در راستای حل مسائل، ايجاد اعتمادبه‌نفس، هدايت و راهنمايي، شكوفايي استعدادها و مصون‌سازي افراد در برابر آسيب‌ها، شاخصه‌اي مؤثر در كاهش و رفع مشكلات است.
وي ادامه داد: دفاتر مركز مشاوره شاهد و ايثارگر استان مرکزی برای ارائه خدمات مشاوره در زمينه‌هاي مختلف تحصيلي، ازدواج و... در شهرستان‌های اراک و خمین با شماره تماس‌های۳۳۶۹۱۳۸۲و۴۶۳۳۰۶۱۱
هرروز از ساعت ۷.۳۰ الی ۱۴.۳۰ به‌غیراز ایام تعطیل مستقر و آماده ارائه خدمات هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار