مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: با آغاز فعالیت قرارگاه شهید سلیمانی در استان ۱۲۰ طلبه جهادی در آرامستان‌ها و بیمارستان ها حضور یافتند و به مردم خدمت رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 23 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام مهدی عباسی افزود: پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، قرارگاه شهید سلیمانی در استان مرکزی افتتاح شد و برای بهره مندی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها هماهنگی خوبی با دانشگاه علوم پزشکی، نهادها و مراکز حوزوی، هلال احمر، بسیج و دیگر نهادهای انقلابی صورت گرفت.
وی اظهار داشت: در حوزه بهداشت و سلامت با همکاری نهادهای حوزوی، طلاب و روحانیون سازماندهی شدند و ۱۲۰ طلبه از مبلغان و روحانیان مستقر، در آرامستان‌ها برای غسل، کفن و دفن اموات کرونایی و در بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمان حضور پیدا کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: این قرارگاه در چهار محور از جمله حوزه بهداشت و سلامت، آموزش و پیشگیری، مواسات و کمک مومنانه و برنامه‌های فرهنگی و نشاط اجتماعی آغاز به کار کرد و در این اقدام، مساجد محور خدمات اجتماعی محله خود هستند و این اقدامات با هماهنگی در هر محله انجام می‌شود.
وی یادآورشد: طلبه‌ها از طرف ستاد بحران نهادهای حوزوی و تبلیغی در بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی حاضر می‌شوند و پس از کسب آموزش‌های لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر برای کمک به کادر درمان، علاوه بر کمک در امور شخصی بیماران، با صحبت کردن به آنها آرامش می‌دهند، این اقدام طلبه‌ها در دنیا بی‌نظیر است.
حجت الاسلام عباسی با اشاره به این موضوع که ساماندهی و اعزام طلاب با همکاری تبلیغات اسلامی، ستاد بحران نهادهای حوزوی، بسیج طلاب و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام می‌شود، گفت: مجموعه خوب و توانمندی در استان شکل گرفته که می‌تواند در کشور الگو باشد.
وی افزود: هیأت‌های مذهبی و بسیج هر محله در زمینه ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی، پیگیری امور درمانی افراد مبتلا به کرونا ساکن محله، تأمین دارو و هماهنگی ویزیت فعالیت می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: در همه شهرستان‌های استان مرکزی قرارگاه شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی را راه‌اندازی کردیم و ائمه جمعه مسئولیت این قرارگاه فرهنگی اجتماعی شهرستان را بر عهده دارند و سازمان تبلیغات به عنوان دبیر قرارگاه مسئولیت انجام هماهنگی و شبکه‌سازی تشکل‌ها را عهده دار است و مسئول اجرای اقدامات قرارگاه با نیروهای بسیج و همکاری هیأت‌های مذهبی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار