رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:ما معتقدیم توسعه ی نظارت به معنای حراست و حفاظت بیشتر از منابع انسانی است که مهمترین سرمایه ی هر مجموعه ای است.
کد خبر: ۹۱۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ 22 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در نشست با هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان مرکزی افزود:از مدیران مرکز وکلا انتظار داریم نظارت درون مجموعه ای خود را افزایش دهید تا بر مبنای آن هر وکیلی بتواند آزادانه کار حرفه ای و تخصصی و قانونی خود را با دقت انجام دهد اما اجازه ی لغزش، خطا و تخلف را به خود ندهد.
وی یادآورشد:وکیلی که بر اساس مراحل جذب و گزینش و بر مبنای حقوق عادی و قوانین درجایگاه وکالت قرار گرفته است نمی تواند حقوق اساسی و مصالح نظام اسلامی را رعایت نکند.
وی اظهارداشت:امید می رود براساس جمله ی معروفی که می‌گوید وکیل و قاضی دو بال فرشته ی عدالت هستند، بتوانیم با تعامل بهتر و برگزاری جلسات منظم و بیشتر این دو بال را پیراسته تر و آراسته تر کنیم تا موجب شویم این فرشته ی عدالت پرواز و ارتقاء معنوی خوب و شایسته ای داشته باشد.
وی افزود: قوه ی قضاییه در دوران تحول گام های بسیار وسیع و بزرگی برداشته است، بعضی از این اقدامات در راستای انجام وظایف ذاتی این مجموعه نیست از جمله ورود دستگاه قضائی به مشکلات حوزه ی تولید، صنایع و اجرای شعار سال ولی بنا بر منویات مقام معظم رهبری و فرمایشات ریاست قوه قضائیه که فرموده اند که دادخواست محور نباشید و برای حل مشکلات مردم پیش قدم شوید باید در راستای تحقق این مهم گام برداریم و برای رفع معضلات جامعه جهت گونه تلاش کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی تاکیدکرد: در دوران تحول ما انتظار داریم کسانی که همراه نظام هستند و در عدلیه فعالیت دارند کمک کنند تا اجرای عدالت به صورت ملموسی در جامعه اتفاق بیافتد و این انتظار از وکلا بیشتر هم است و از مدیران مرکز وکلا می خواهیم که با نظارت مستمر و دقیق بر وکلا، شرایط را فراهم کنند تا فرایند دادرسی به صورت کاملا قانونی انجام گیرد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهارداشت: نظارت بر کار و عملکرد وکلا به هیچ وجه برای محدود کردن اختیارات وکلا نیست و اصلا منطقی نیست که چیزی را به انها تحکم کرد اما از وکلا می خواهیم همانطور که با بهره بردن از حقوق عادی توانسته اند شرایطی کسب کنند و در مقام وکیل قرار گیرند، در این جایگاه حقوق اساسی مملکت خود را نیز رعایت کنند و بر خلاف صلاح نظام و مملکت خود کلامی نگویند و یا اقدامی نکنند و پایبند بر قانون باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تاکید کرد: برای نظارت بهتر شما می توانید یک رتبه بندی کیفی چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ اخلاق حرفه ای را طراحی کنید تا با ارزشیابی صحیح همکاران قوی و ضعیف خود را بشناسید و با آسیب شناسی های مختلف و برگزاری کلاس های آموزشی به تقویت علمی و اخلاق حرفه ای وکلا بپردازید.
وی افزود: شأن مدیریت همین است که عنصر سالم را پرورش دهد و نگه دارد و فرد ناسالم را تذکر دهد و راهنمایی کندو برخورد مناسب نماید. در هر صورت نباید چشم را بر خطاها بست چرا که با افزایش خطا وخطاکاران کل یک مجموعه به مرور از بین خواهد رفت.
رئیس دستگاه قضائی استان افزود: ترویج برخورد قاطع با فساد پیشگیرانه است و اصلاح امور را در پی خواهد داشت و دادگستری هم در این راه حامی و پشتیبان شماست و از شما می خواهیم که مسائل و موضوعات مهم درون مجموعه ی خود را به ما اطلاع رسانی کنید تا قبل از اینکه به مرحله ی بدی برسد بتوانیم چاره اندیشی کرده و برای حل آن بهترین تصمیم را بگیریم، دادگستری استان مصمم به برخورد قاطع با فساد است و در سال جاری، در مصادیقی که ورود کرده ایم کارنامه بسیار خوبی داشته ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار