مدیر گروه گسترش شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مراکز درمانی ۱۶ ساعته مختص به درمان کرونا در کنار بیمارستانها دایر شده و مراجعین می توانند با مراجعه به این مراکز از بار بیمارستان ها کم کنند.
کد خبر: ۹۱۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ 22 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید شهریار حسینی افزود: مراجعه به موقع بیماران و تشخیص زودهنگام بیماری کرونا، امری مهم و طلایی است.
وی تکمیل کرد: در مجموع ۱۶ مرکز در استان فعال بوده که ۴ مرکز در اراک (کلینیک امام رضا، ولی عصر، زینب کبری و ارسطو) و مابقی نیز سعی شده در تمام شهرستان های استان حداقل یک مرکز دایر باشد.
وی یادآورشد: پایگاه های سلامت شهری و روستایی نیز در کنار این مراکز در زمینه مقابله با کرونا خدمات ارائه می دهند و در مجموع ۹۴ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی در استان فعال می باشند.
وی اظهار داشت: افراد مشکوک با مراجعه به هر یک از این مراکز توسط پزشک معاینه شده و براساس مصوبه ملی یا به صورت رایگان آزمایش کرونا بر روی آنها انجام می گیرد و یا با تقبل قسمتی از هزینه این آزمایش، در تشخیص بیماری و ابتلاء آنها تلاش صورت می گیرد.
مدیر گروه گسترش شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش این افراد باید در منزل قرنطینه شده و به هیچ وجه در اجتماع حضور نیابند.
حسینی گفت: اگر فردی مبتلا به کرونا باشد، مشخصات او در سامانه سیب ثبت شده و تا دو هفته وضعیت جسمانی او پیگیری و رصد می شود، همچنین همکاران بهداشتی در اولین فرصت و با مراجعه حضوری آخرین وضعیت بیمار را ارزیابی و توصیه های قرنطینه در منزل و نحوه ماندن در کنار سایر اعضاء را به بیماران گوش زد می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار