رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کارشناس باید تخصص خود را کاملا در خدمت اجرای عدالت بکار بندد.
کد خبر: ۹۱۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ 21 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در نشست با اعضای هیئت مدیره مرکز کارشناسان قوه قضائیه استان مرکزی افزود: هدف از تشکیل این جلسات هم فکری و هم افزایی بیشتر برای حل مسائل و مشکلات موجود پیرامون کارشناسی است.
وی یادآورشد:ما مجموعه مرکز وکلای قوه قضاییه را از درون مجموعه قوه قضائیه و جزء خانواده ی قوه قضائیه می دانیم و حساسیت و انتظار بیشتری برای رعایت موازین داریم.
وی افزود: انتظار داریم این مرکز در اجرای سیاست ها و دستورالعمل های صادره از قوه قضائیه همراهی و پیگیری بیشتری داشته باشد و بتوانیم دوشادوش هم و در کنار هم در راستای اجرای عدالت و احقاق حق گام برداریم.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: کار کارشناسی بسیار با اهمیت است و نوعی قضاوت و داوری محسوب می شود و جان مایه و مبنای رأی یک قاضی است.
وی افزود:کارشناس باید نسبت به نظریه ی خود بسیار حساس باشد و تخصص خود را کاملا در خدمت اجرای عدالت بکار گیرد.
وی تاکید کرد: کارشناس باید اخلاق حرفه ای را رعایت کند و بی طرفانه قلم بزند و نظر دهد.
وی گفت:ما معتقدیم که خروجی کار شما بیانگر سطح کیفی و علمی شماست و کارشناس با انجام معاینه دقیق، مطالعه ی مفید و مشاوره ی مناسب می تواند نظریه ای صحیح و فاخر را ارائه و از این راه اعتبار مجموعه ی خود را افزایش دهد و تثبیت کند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: اگر ضعفی در مجموعه ی مرکز کارشناسان قوه قضائیه هست باید آسیب شناسی انجام گیرد تا مشخص شود اشکال کار در کجاست، اگر مهارت استفاده از دانش وجود ندارد پس باید دوره ی کار آموزی را با کیفیت بهتری با حضور اساتید مجرب برگزار کرد تا نتیجه، نتیجه ی مطلوب تری شود و این دائما استمرار داشته باشد.
وی ادامه داد: با توسعه ی نظارت درون مجموعه ای و ارزیابی می توانید به یک رتبه بندی در مورد کارشناسان خود دست یابید و برای تقویت و حفظ آنان برنامه ریزی درستی داشته باشید.
وی تاکیدکرد: یکی از شئون مدیریتی همین است که یک مدیر نیرو های خود را پایش و ارزشیابی کند تا سره را از ناسره تشخیص دهد و در خصوص هریک بهترین تصمیم ممکن را بگیرد.
وی افزود: توسعه ی نظارت ها هیچ محدودیتی در اظهارنظر تخصصی وکارشناسی ایجاد نمی کندد و فضا و میدان را برای کارشناسان متعد فراهم تر و آماده تر می کند.
تسریع در ارائه نظریات کارشناسی، مباشرت در نظریه های کارشناسی توسط همه ی اعضای هیئت کارشناسی، ارتباط قوی تر با مرکز کارشناسان قوه قضائیه، مشخص شدن چرایی غیرفعال بودن برخی کارشناسان، عدم ارجاع مستقیم کارشناسی به کارشناسان و بدون هماهنگی با کانون یا مرکز کارشناسان توسط ادارت و نهاد ها و اطلاع رسانی موضوعات و مسائل مهم درون مجموعه ای از دیگر نکات مطرح شده در این جلسه توسط رئیس کل دادگستری استان مرکزی بود که مورد تأکید حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار