قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی گفت: در ۷ ماهه امسال ۲۶ نفر از فرزندان مددجویان این نهاد حمایتی از خدمت سربازی معاف شدند.
کد خبر: ۹۱۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵ 19 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، عدالت بهرامی افزود: مددجویانی که پدر آنان فوت شده و با مادرشان زندگی می‌کنند، می‌توانند از معافیت کفالت خدمت سربازی استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه معافیت این افراد با هماهنگی و همکاری مشترک این نهاد و سازمان وظیفه عمومی ناجا و براساس بخشنامه‌ها و مصوبات انجام شده است،اضافه کرد: تک فرزند ذکور خانواده‌های تحت حمایت نیز که دارای سه فرزند دختر باشند نیز می‌توانند از معافیت سربازی برخوردار شوند.
وی گفت: معافیت فرزندان مددجو، نقش بسیار مهمی در توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت ایفا می‌کند و فرزندان این خانوارها با معافیت از خدمت سربازی، می‌توانند سرپرستی خانواده را برعهده‌ گرفته و ازلحاظ معیشتی تکیه‌گاهی برای خانواده خود باشند و البته فرزندان خانوارهای تحت حمایت پس از معافیت می‌توانند با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و با استفاده از آموزش‌های لازم زمینه ورود خود را به بازار کار فراهم کنند.
شایسته ذکر است، معافیت سربازی فرزندان خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد از سال ۸۷ آغاز شده و هدف از اجرای این طرح کمک به وضعیت اقتصادی خانوار مددجو است، این معافیت شامل مددجویانی که از طریق تبصره ۱۴ و به صورت موقت تحت حمایت قرار گرفته‌اند نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار