معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از پایش واحدهای صنعتی وتولیدی و نمونه برداری از خروجی فاضلاب۶۰ واحد صنعتی و تولیدی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 18 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی مصطفوی افزود : در راستاي حفاظت از محيط زيست و جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي و شناسايي منابع آلاينده، مطابق پايش دوره اي از واحدهاي صنعتي، خدماتي و توليدي در استان بازديد بعمل آمده و از تعداد ۶۰واحد صنعتی و تولیدی درشش ماهه نخست سالجاری نمونه برداری پساب و فاضلاب خروجی انجام شده است.
وی اظهار داشت: در راستای اجرایی شدن طرح خود اظهاری، ۲۹۷مورد گزارش خود اظهاری از واحدهای صنعتی با استفاده از ظرفیت و توان آزمایشگاه های معتمد انجام شده و مورد رسیدگی کارشناسان محیط زیست قرار گرفته است .
مصطفوی ادامه داد: به موجب قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست واحدهایی که خروجی آنها بالاتر از حد مجاز استانداردهای محیط زیست باشد، اخطاریه رفع آلایندگی دریافت می کنند که این واحدها مکلفند ظرف مهلت تعیین شده ، نسبت به رفع آلایندگی اقدام کننددر غیر اینصورت با درج نام واحد آلاینده در فهرست صنایع آلاینده، مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شده و در راستای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به مراجع قضایی معرفی می شود و همچنین مسئولین مربوطه طبق ماده ۶۸۸قانون مجازات اسلامی تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بيان اين كه يكي از علت هاي آلودگي های محیط زیست عدم وجود واحدهای HSE است تاکیدکرد: اگر صنايع در امر رعايت قوانين و ضوابط زيست محيطي پيشرو باشند و در زمينه رفع آلودگي صنعت خود اقدام كنند به مراتب بخش عمده اي از مشكلات زیست محیطی برطرف خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار