رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که به انگيزه انتقام جويي اقدام به انتشار تصاویر خصوصی همسر سابقش در اینستاگرام کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 16 November 2020



به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ " احسان آنقی"افزود :در پی شکایت خانمی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی اش در فضای مجازی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
وی یادآورشد: در بررسی اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که تصاویر منتشرشده فقط در تلفن همراه شاکی نگهداری می‌شده و احتمال اینکه متهم از طریقی به تلفن همراه وی دسترسی پیداکرده باشد، متصور است.
این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی متهم در ادامه تحقیقات پلیس افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا استان اذعان کرد که شاکی همسر سابق شاکی بوده که پس از جدا شدن از وی، به قصد انتقام‌جویی اقدام به انتشار تصاویر او در فضای مجازی کرده است.
سرهنگ " آنقی" با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد به کسانی که اقدام به انتشار اطلاعات شخصی افراد و توهین نسبت به اشخاص در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی می‌کنند، هشدار داد: بر اساس ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت، تصویر و یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر و در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ‌تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
رئیس پلیس فتا فرماندهي انتظامي استان مرکزی تأکید کرد: کاربران عزیز توجه داشته باشند در صورت ایجاد مزاحمت یا سوءاستفاده از اطلاعات شخصی آن‌ها موضوع را سریعاً به پلیس فتا گزارش کنند و اطمینان داشته باشند که اطلاعات شخصی آن‌ها به صورت محرمانه نزد پلیس فتا و دستگاه قضا خواهد بود.
وي افزود:‌ متأسفانه برخی کاربران با تصور اینکه استفاده از نام و شهرت افراد دیگر در این فضای سایبر جرم نیست و برای سرگرمی با نام دیگران اکانت، گروه و یا صفحه‌ای ایجاد می‌کنند، لذا توجه داشته باشند، این کار جرم تلقی شده و عواقب قضایی در پی خواهد داشت.
این مقام انتظامی اضافه کرد: کاربران توجه داشته باشند که جعل هویت و عنوان شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در فضای مجازی زیاد اتفاق می‌افتد که سازمان‌ها و شخصیت‌ها می‌توانند این موضوع را رصد و با طرح شکایت در دفاتر خدمات قضایی موضوع را پیگیری کنند.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته‌شده و با سوءاستفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود، بنابراین هم‌وطنان می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار