رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک که برای پیگیری یکسری از مشکلات و مسائل به تهران سفر کرده بود با دست پر بازگشت.
کد خبر: ۹۱۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 16 November 2020

 


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان پس از جلساتی که با مسئولین و معاونین وزارت بهداشت و همچنین رییس اورژانس کشور داشت، با خبرهای خوشی به اراک بازگشت.
وی گفت: در این سفر یکروزه و فشرده با جلسات و صحبت هایی که با همکاران وزارتخانه صورت گرفت، مقرر شد برای ارتقاء خدمات تخصصی تر و شایسته تر به مردم استان و اراک و همچنین بیماران کرونایی، تجهیزات و دستگاه هایی که سال ها است از جمله مهمترین مشکلات مجموعه علوم پزشکی در استان مرکزی است و در دوران بحران کرونا به اوج خود رسیده و نمایان شده، به بیمارستان ها و مراکز درمانی اراک اختصاص داده شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: از جمله این تجهیزات و دستگاه ها، می توان به یک دستگاه سی تی اسکن، ۱۰تخت مراقبت های ویژه(icu) و همچنین ۱۰ دستگاه مانیتورینگ و ۱۰ دستگاه ونتیلاتور به همراه دیگر تجهیزات و دستگاه های مربوطه، اشاره کرد.
وی یادآورشد: به محض دریافت و رسیدن این وسایل به اراک، فوراً به بیمارستان امیرکبیر و امیرالمومنین (ع) منتقل  و در کمترین زمان ممکن آماده نصب و راه اندازی خواهند شد.
دکتر جمالیان افزود: با توجه به بحران اقتصادی وارد شده، دولت توان تامین تمام نیازهای سلامت محور و تجهیزات پزشکی این حوزه که اغلب آنها گران قیمت هستند را نداشته و مجموعه های علوم پزشکی به خصوص در استان ها نیاز مبرمی برای تامین این تجهیزات و وسائل و حتی دیگر اقلام بهداشتی و ضروری، به کمک مردم، صنایع و خیرین دارند تا بتوانند این بحران را کنترل کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با قدردانی از مسئولین استان و نمایندگان مجلس، خیران و تمام کسانیکه در طول این مدت، دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی را یاری کرده اند خطاب به برخی صنایع و اصناف و حتی  بعضی از مسئولین مربوطه، گفت: برای گذر از این بحران و عبور از موج سوم که همچنان در حال تلفات دادن است و طبق پیش بینی ها روند صعودی خود را طی می کند، نیاز داریم در کنار توجه و حمایت زبانی، حمایت مالی و حتی بازدید و سرکشی از بیمارستان ها و عیادت از مدافعان سلامت را نیز حس کرده و خود را در این مبارزه سخت و نفس گیر، تنها نبینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار