مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در نیمه نخست سال جاری برای ۴۵ هزار و ۳۵۸ هکتار اراضی ملی استان مرکزی سند تک برگی صادر شده است.
کد خبر: ۹۱۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 15 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،عبدالحسین محمدی افزود: در شش ماهه نخست امسال در بیش از ۷۴۴ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی از متصرفین خلع ید شده است.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی هر هکتار اراضی به طور میانگین بالغ بر ۴۸ میلیون و۷۷۲ هزار ریال برآورد شده است یادآورشد: در چند سال اخیر در حوزه منابع طبیعی در زمینه اراضی ملی کارهای مؤثر صورت گرفته است.
وی افزود: یکی از مشکلات اراضی ملی موضوع اصلاح طرح هندسی نقشه‌های منجر به صدور سنداراضی ملی است.
محمدی ادامه داد:از بهمن ماه سال گذشته طرح اصلاح هندسی نقشه‌ها آغاز شد که حدود ۸۰ درصد از کارهای این طرح اجرایی شده است و در این ارتباط نیز سندهای تک برگی اراضی ملی توسط اداره ثبت و اسناد استان مرکزی در حال صادر شدن است، که پس از صدور در اختیار این اداره کل قرار خواهد گرفت.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، یادآورشد: برای تسریع در شناسایی و اجرای قطعیت خلع ید اراضی دولت از متصرفین قرار است یگان حفاظت این اداره کل در این مورد برای شناسایی پلاک‌ها در هر روستا شفاف‌سازی کند و طی ثبت در فرم‌های تعریف شده میزان اراضی ملی و اراضی کشاورزی و میزان تصرفات مشخص شود.
محمدی افزود: پلاک‌های بحرانی در هر شهرستان حدود ۲۰ پلاک است و در مجموع اجرای ۲۴۰ پلاک در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰ درصد از پلاک‌های اراضی ملی و کشاورزی مشخص شود.
به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، در سال جاری بیش از ۹۰ پرونده در حوزه اراضی ملی برای تعیین تکلیف به مراجع قضائی ارجاع شده و در حال رسیدگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار