سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آشتیان گفت : منطقه کلاهه آشتیان مجددا به عنوان منطقه شکار ممنوع مشخص و در قالب مناطق خاص، تحت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 12 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، علیرضا فیروزی افزود : با پیگیریهای انجام شده و درخواستهای مکرر دوستداران محیط زیست و فرمانداری این شهرستان ، منطقه "کلاهه آشتیان" که از حفاظت زیست محیطی خارج شده بود، مجدد به عنوان "منطقه شکار ممنوع" مشخص و در قالب مناطق خاص، تحت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.
فیروزی یادآورشد: این زیستگاه طبیعی با وسعت ۲۰۰۰۰ هکتار در شمال شرق شهرستان واقع شده و با داشتن کوههای خشک و صخره ای، تپه ماهور و حوزه دشتی، دارای اقلیمی متنوع و طیف وسیعی از تنوع گونه های گیاهی، جانوری و منابع آبی مطلوب است.
وی ادامه داد: وجود ۹۱ گونه گیاهی با ارزش بالای حفاظتی و بیش از ۳۰۰ گونه جانوری اعم از پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و ... این محدوده را به منطقه ای کم نظیر در سطح استان مبدل ساخته است.
گفتنی است : مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست ایران مناطق با ارزش زیست محیطی است که توسط سازمان حفاظت محیط زیست ایران مدیریت می‌شوند.
این سازمان، مناطق حفاظت‌شده ایران را در قالب ذخیره گاههای زیست کره ، مناطق چهارگانه (پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه‌های حیات وحش، مناطق حفاظت‌شده) و مناطق شکارممنوع تحت حفاظت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار