معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: امسال یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تولید نهال آتریپلکس در این استان با هدف مقابله با بیابان‌زایی اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۱۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 10 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حمیدرضا مرادی افزود: تولید ۲۰۰ هزار اصله نهال آتریپلکس در سال جاری برای مقابله با حرکت گرد و غبار در مناطق کویری این استان هدفگذاری شده است.
وی ادامه داد: نهال آتریپلکس در حاشیه خشک دریاچه کویر میقان با هدف جلوگیری از انتشار گرد و غبار، حرکت شن‌های روان و فرسایش بادی کشت می‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از آغاز برداشت بذر آتریپلکس در کویرمیقان اراک خبرداد و گفت: ۱۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی کویرمیقان این شهرستان زیر کشت آتریپلکس رفته و پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار این اراضی ۱۰۰ کیلوگرم بذر این گیاه برداشت شود.
مرادی افزود: آتریپلکس از جمله گیاهان غیربومی منطقه است و تکثیر و پرورش این گیاه سازگار به خسکی نیازمند شرایط خاص بوده و به‌صورت طبیعی گیاه در این منطقه نمو و زادآوری ندارد.
وی ادامه داد: با توجه سازگاری و تثبیت شن‌های روان کویرمیقان اراک از سوی گیاه آتریپلکس بذر این گیاه جمع آوری و به روش کشت گلدانی نهال آن تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار