برداشت چغندرقند دراستان مرکزی از سطح ۶۵۰ هکتاراز اراضی زیر کشت استان مرکزی آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 05 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا کیشانی مدیرزراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی در بازدید از مزارع چغندرقند این شهرستان گفت: کشت چغندرقند در سال زراعی ۹۹-۹۸ نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و پیش بینی می شود در سال جاری حدود۳۵۰۰۰هزارتن محصول چغندر قند تولید و تحویل کارخانجات قند شهرکرد، اصفهان و همدان می شود.
وی گفت : برنامه و سیاست سازمان جهاد کشاورزی تثبیت سطح زیر کشت و افزایش تولید در واحدسطح این محصول راهبردی است.
وی ادامه داد:برای رسیدن به این اهداف استفاده از کشت نشایی، کشت متراکم، آبیاری میکرو و استفاده از تغذیه مناسب در دستور کار است.
کیشانی متوسط عملکرد چغندر قند در استان مرکزی را ۴۵ تن در هکتار اعلام کرد وگفت: این مقدار در سال جاری به ۵۰تن در هکتار با متوسط عیار ۱۷درصد خواهد رسید.
وی افزود: در مزارع رکورد استان این میزان تا ۱۰۰تن در هکتار نیز می رسد که باید با بکار بردن روشهای نوین بهزراعی و بهنژادی به این عدد نزدیکتر شویم و خلاء عملکرد را کاهش دهیم.
ایشان افزایش هزینه های تولید، پایین بودن نرخ تضمینی ، نبود کارخانه قند در سطح استان و واردات شکر را از عوامل کاهش سطح چغندر قند در سالهای گذشته برشمرد.
کیشانی پیشنهاد داد: چنانچه کارخانه قند شازند به روزرسانی و راه اندازی شود می تواند نقش مهمی در افزایش تولید این محصول داشته باشد.
وی افزود: قیمت تضمینی این محصول در سال جاری به ازای هر کیلوگرم ۶۰۲۴ریال و کمک هزینه حمل و نقل نیز ۵۰۰ریال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار