رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با برگزاری جشنواره رای در استان قضات برتر را در زمینه صدور آرای متقن و مستدل مورد تجلیل و تشویق قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۹۱۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 05 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی در نشست با قضات دادگاه های عمومی و انقلاب اراک افزود:معتقدیم فردی که شایستگی تعالی دارد باید ارتقا یابد و اگر کسی نقایصی دارد باید با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مشکلش برطرف شود و در حال کیفی سنجی هستیم تا تعداد نقض آرا و تائید رای هر قاضی در بازه های زمانی شش ماهه و کمتر از آن مشخص شود.
وی با بیان اینکه بنای دستگاه قضایی استفاده از نظرات نخبگان است یادآورشد: معتقدیم ، نسبت به دستگاه قضایی و مسائلی که در آن رخ می‌دهد و اموراتی که باید تدبیر شود، بهترین افرادی که می‌توانند اظهارنظر کنند کسانی هستند که درون این دستگاه مشغول فعالیت هستند چرا که از اوضاع و احوال جامعه مراجعه کننده به دادگستری باخبرند،آسیب ها را می شناسند و هم بهترین راهکارها را می توانند ارائه کنند، بنابراین تصمیم بر این است که در فواصل زمانی کوتاه نشست با قضات برگزار شود و از نقطه نظرات آنان بهره مند شوم و مسائل مورد نظر را نیز مطرح کنم تا در مجموع به نتایج و عملکرد بهتری دست یابیم.
وی افزود: پیشنهاد می شود کارگروه‌هایی چند وجهی در محاکم تشکیل تا مطالبات قضات و کارکنان را از دستگاه قضایی پیگیری کنند و نیز در مباحث حقوقی، اختلافات رویه ای و برداشت گوناگون از موارد اختلافی را بررسی و برای ایجاد وحدت نظر راهکار هایی ارائه و همچنین در نشست حقوقی مشورتی متمرکز استان برای ایجاد رویه واحد مطرح شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: درصددیم تا بخشی از مشکلات رفاهی و معیشتی قضات و کارکنان را از طریق تعاونی مسکن و مصرف رفع کرده تا آنان با تعلق خاطر بیشتر فعالیت های قضایی و اداری خود را انجام دهند.
وی افزود: در هر حال شجاعت قضات استان مرکزی بسیار ستودنی و قابل احترام است و قضات پاک دست و شریف آبروی قوه قضائیه را در بسیاری از موارد خریده اند و بدون شک رای های عادلانه در روز آخرت یاری رسان قضات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار