عملیات اجرایی برای ساخت یک باب مدرسه ۶ کلاسه در منطقه شهرک علوی ساوه با مشارکت ۲ تن از افراد نیکوکار آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ 01 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در آیین کلنگزنی این واحد آموزشی گفت: روند افزایش جمعیت در شهرک علوی به خصوص در سالهای اخیر رشدی شتابان داشته و به همین دلیل مدارس فعلی پاسخگوی نیازهای آموزشی منطقه نیست.
«ابراهیم فراشیانی» افزود:‌ مدارس در این منطقه به صورت شیفتی به دانش آموزان ارائه خدمت می کنند و چنانچه نسبت به ساخت و تامین فضاهای آموزشی متناسب با رشد جمعیت و توسعه این بخش از شهر اقدام نشود، ‌ در سالهای آینده با مشکل جدی در حوزه تداوم آموزش و پرورش مواجه خواهیم شد.
وی با قدردانی از حمایت های خیران مدرسه ساز و آمادگی آنها برای ساخت مدارس بیشتر به مشکل تامین نشدن زمین برای آغاز ساخت واحدهای مدنظر اشاره کرد و از مسئولان درخواست کرد که این مشکل را برطرف کنند.
به گفته فراشیانی، ‌ مدرسه ای که امروز عملیات ساخت آن شروع شد در قالب طرح ملی آجر به آجر وزارت آموزش و پرورش و با مشارکت خیران در ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع مساحت احداث خواهد شد و طبق برآوردها برای تکمیل این واحد آموزشی به اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال نیاز است که از سوی افراد نیکوکار تامین شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش یادآور شد: تا پایان ماه جاری عملیات ساخت ۲ باب مدرسه دیگر با کمک خیران در سطح این شهرستان آغاز می شود که می تواند گامی مهم برای جبران کاستی های مربوط به فضاهای آموزشی باشد.
در شهرستان ساوه ۵۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی نیز پذیرای ۱۸ هزار دانشجو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار