با هدف اشتغال و درآمدزایی مددجویان کمیته امداد استان مرکزی تفاهم اجرای ۵۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵ کیلو وات با مشارکت استانداری مرکزی، سازمان برنامه وبودجه و کمیته امداد با اعتبار ۲۷ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان منعقد شد.
کد خبر: ۹۱۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 31 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید مشهدی ، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه اجرای طرح پنل‌های خورشیدی برای خانوارهای مجری طرح درآمدزایی خواهد داشت ، گفت: با توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های محیطی مقرر شد، تعداد ۵۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵ کیلو وات توسط مددجویان تحت حمایت استان مرکزی طی دوسال اجرا شود.
وی افزود: سال اول ۲۵۰ طرح و در سال دوم نیز ۲۵۰ طرح اجرا می شود و سرانه اجرای هر نیروگاه ۵۵ میلیون تومان است.
وی یادآورشد: مبلغ ۲۰ میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض دولت و ۳۵ میلیون تومان از محل اعتبار صندوق کار آفرینی امید و توسعه مناطق محروم روستایی وعشایری در قالب تسهیلات به مددجویان مجری طرح پرداخت می شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه این طرح دارای بازدهی مناسبی برای تولید برق است که می‌تواند به عنوان یک فرصت استثنایی برای اشتغال و توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت باشد ، اظهار داشت: استفاده از انرژی پاک، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها و تأمین معیشت مددجویان تحت حمایت از مزایای اجرای این طرح تولید برق خورشیدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار