مدیر کل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: این استان ماهیتی صنعتی و تولیدی دارد و ماموریت اولویت‌دار این اداره در راستای تربیت نیروی کار ماهر برای تامین نیاز واحد تولیدی تعریف شده است.
کد خبر: ۹۱۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 28 October 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی،منصور جلیلوند در نشست شورای مهارت شهرستان محلات افزود: واحدهای صنعتی مستقر در استان مرکزی جویای نیروی کار ماهر هستند و برای پر کردن حلقه‌های واسط تولید به مهارت‌ورزی و کارگرانی نیاز دارند که بهره‌وری مناسب داشته باشند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: این استان به‌عنوان دومین قطب صنایع مادرتخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور نیازمند نقشه راهبری صنعت در تمامی مولفه‌های اثرگذار دارد که یکی از شاخه‌های مهم آن تربیت نیروی ماهر در کنار اصول نوین مدیریت و بازاریابی است.
وی با بیان ایکه برگزاری دوره های سفارش‌محور به‌منظور تامین نیروی کار برای صنایعی چون حوزه ساختمان ضروری است افزود: راه ا‌ندازی صنعت پتروشیمی و واحد خودروسازی در این شهرستان یکی از ضرورت ها است که مرکز آموزش فنی و حرفه ای نیز تربیت نیروی ماهر برای این واحدها را باید در اولویت برنامه‌های خود قراردهد..
وی اضافه کرد: تشکیل کارگروه مهارت در خمین سبب شناسایی تهدیدها و فرصت‌های شهرستان می‌شود و سند توسعه فنی و حرفه ای باید با سند توسعه شهرستان هماهنگ باشد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی باید به سمت توسعه کشاورزی باشد تا زمینه ماندگاری جوانان در این مناطق فراهم شود.
فرماندار خمین هم در این شورا با تاکید بر اینکه توانمندسازی نیروی انسانی شاخصه مهم حوزه اقتصاد است، گفت: هدف مقام معظم رهبری از نامگذاری سال‌ها براساس اقتصاد افزایش کمی و کیفی شاخص‌های این بخش است.
«احمد طهرانی» با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص راهکار برون رفت از تحریم ها است، ادامه داد: دانش آموختگان مراکز دانشگاهی در حوزه های نظری آموزش دیدند و در حوزه های عملی و کاربردی ضعیف هستند.
وی یادآورشد: جوانان تحصیل کرده به دنبال پشت میزنشینی هستند در حالیکه هر دانش آموخته ای باید توانمندی کارآفرینی و اشتغال برای خود و دیگران را داشته باشد.
فرماندار خمین اضافه کرد: فرهنگ بی‌تفاوتی به تلاش جایگزین فرهنگ کار در این شهرستان شده که نیازمند تحول بنیادین است.
طهرانی گفت: حذف یا راه اندازی رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید در کارگروه مهارت بررسی و در شورای مهارت مصوب شود.
وی افزود: بسیاری از معتادان به مواد مخدر پس از گذراندن دوره‌های ترک و بازگشت به‌جامعه به‌دلیل نداشتن مهارت وشغل دوباره به مصرف مواد مخدر متمایل می شوند و باید با برنامه هدفمند جلوی این آسیب گرفته شود.
فرماندار خمین اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه بهزیستی و مرکز فنی حرفه‌ای و مهارت آموزی به معتادان از این بازگشت جلوگیری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار