مدیر آب وخاک جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت:در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۵۲۲ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مزارع به سیستم های نوین آبیاری شامل آبیاری های بارانی و موضعی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۱۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ 28 October 2020

 


به گزارش تابناک مرکزی، کوهدانی در جلسه نحوه هزینه کرد اعتبارات در بخش ابیاری های نوین و پروژه های آب و خاک افزود:
کشاورزان و بهره برداران می توانند پس از ارائه مدارک قانونی و تشکیل پرونده و تهیه طرح فنی متناسب با مزارع خود نسبت به تامین اعتبار بخشی از هزینه ها به صورت یارانه بلاعوض دولتی استفاده کنند و مزارع خود را به سیستم های ابیاری نوین تجهیز کنند.
وی یادآورشد: کشاورزان میتوانند آن قسمت از تعهدات پرداختی خود را از طریق تسهیلات بانکی نیز دریافت و حداکثر با پرداخت ۱۵ درصد به عنوان مشارکت مزارع خود را تجهیز کنند.
مدیر آب وخاک استان مرکزی اظهار داشت: بسته به نوع سیستم آبیاری نوین هرساله اعتباری بلاعوض به کشاورزان پرداخت میکنیم که در سال ۹۸ برای سیستم های کلاسیک تمام ثابت مبلغ ۱۰۵ میلیون ریال، به ازای سیستم موضعی به ازاری هر هکتار ۱۷۵ میلیون ریال، به ازای استفاده از ماشین های آبیاری به ازای هر هکتار ۱۵۰ میلیون ریال و به ازای سیستم های آبیاری کم فشار به ازای هرهکتار ۷۰ میلیون ریال به صورت یارانه بلاعوض به کشاورزان پرداخت می شود.
کوهدانی افزود: در زمینه پروژه های آب و خاک از محل اعتبارات تملک دارایی پس از تامین اعتبار در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستانها پرداخت می شود.
وی ادامه داد:پرداخت ۸۵ درصد اعتبار به صورت کمک بلاعوض دولتی و ۱۵ درصد به صورت مشارکت کشاورزان انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار