معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: یکی از مهمترین مشکلات دوران اپیدمی کرونا، در سطح شهر اراک وضعیت نابسامان و حضور افراد زیاد تا حدود یک هزار نفر روزانه در آرامستان اراک می باشد.
کد خبر: ۹۱۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 28 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهروز اکرمی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، افزود: برگزاری هرگونه تجمع و مراسم در این دوران اپیدمی بحرانی کرونا یکی از خطرناک ترین کارها و تهدید کننده سلامت و جان افراد بوده است.
وی یادآورشد: به منظور جلوگیری از تجمع و اجتماعات، مقرر شده شخصی که امور متوفی را انجام می دهد، در مراجعه برای تحویل میت، ۲۵ کارت تردد دریافت کند و باقی همراهان همگی در بیرون فضای آرامستان حضور داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی درباره برگزاری نمایشگاه خودرو در خمین اظهار تاسف کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه خودرو در شهرستان خمین با توجه به آمار روزافزون مبتلایان و متوفیان در اثر کرونا به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و به همین دلیل فرماندار شهرستان باید همه ابعاد موضوع را بررسی و گزارش را به صورت مکتوب به ستاد ارسال کند.
وی یادآورشد: فرمانداران برای برگزاری هرگونه تجمع و نشست با تعداد مشخص و تعیین شده باید مجوز لازم را از ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی اخذ کنند و برگزاری برخی تجمع ها مانند نمایشگاه خودرو در شهرستان خمین به هیچ عنوان قابل توجیه نمی باشد.
اکرمی، تکمیل کرد: روز بازارهای استان مرکزی باید به صورت مستمر بازدید شوند و بحث رعایت فاصله اجتماعی میان عرضه کنندگان کالا در این بازارها تا حدی رعایت شده، اما ازدحام جمعیت در میان آنها یک عامل مهم و موثر برای افزایش شیوع بیماری است.
وی با اشاره به اهمیت سلامت هم استانیان برای استانداری، افزود: به منظور حفظ سلامت هم استانیان در طی بازدید یک هفته اخیر، ۵۶۹ اخطار به صنوف، دستگاه ها و نهادهای مختلف این استان داده شد که از این میان ۶۹ صنف به مقام قضایی معرفی شدند و ۱۱ واحد صنفی مهر و موم شده که ۱۰واحد آن در شهرستان اراک بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: در بحران فراگیر بیماری کووید ۱۹ نباید ابعاد دیگر جامعه از جمله آموزش مختل شود و تحقیقات نشان داده که شمار زیادی از مدارس روستایی این استان امکان آموزش مجازی را نداشته و بازگشایی مدارس نیز نیازمند ارزیابی مجدد است که باید تصمیمات ویژه‌ای در این خصوص اخذ شود.
وی گفت: در خصوص تامین اکسیژن مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید نشست همفکری داشته باشند و سازمان هر کمکی که می تواند برای رفع کمبود به کار بگیرد.
اکرمی با اشاره به مطلوب بودن وضعیت استفاده از ماسک در استان مرکزی و به ویژه شهر اراک، اظهارداشت: طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی فرمانداران در مناطق مختلف استفاده از ماسک به ۸۷ درصد رسیده که انتظار می‌رود با توجه به این ‌که در این خصوص کمبودی احساس نمی‌شود، این رقم روز به روز افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار