رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری فردی كه با ارسال تراکنش جعلی از طریق کانال آپ بر روی گوشی همراه خود، از شهروندان متقاضی فروش کالا در سايت دیوار، کلاهبرداری كرده بود خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶ 26 October 2020



به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ " کامیار چهری" افزود: در پی وصول چند فقره پرونده به پلیس اگاهی شهرستان ساوه مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان ساوجي که با درج آگهي در یکی از سايت هاي رایگان قصد فروش کالا خود را داشته اند، تحقيقات تخصصي كارشناسان پليس آگاهی استان مرکزی براي بررسي موضوع آغاز شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات فنی کارآگاهان پلیس مرکزی مشخص شد که فرد کلاهبردار پس از شناسایی افرادی که قصد فروش کالاهای خود را در سایت دیوار داشته اند، به آنها مراجعه و پس از نمایش دادن صفحه نمایش تلفن خود که نشانگر تراکنش موفقیت آمیز بوده ، کالای مورد نظر را از افراد فروشنده دریافت می کرده و این در حالی است که پس از چند ساعت مالباختگان با بررسی حساب بانکی خودم متوجه می شده اند که پولی به حساب آنها واریز نشده است .
وي با اشاره به تحقيقات تخصصي پليس در به دست آوردن اطلاعاتي جامع از يك باند كلاهبرداري در این زمینه اظهارداشت: در مراحل اقدامات تخصصي كارشناسان اين پليس، سرنخ ها و مداركي از دست داشتن اعضاي يك باند كلاهبرداري كه با بهره گیری از تراکنش جعلي اينترنتي از آگهي دهندگان در سايت هاي فروش اينترنتي كلاهبرداري مي كردند، به دست آمد.
رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی یادآورشد: پس از مشخص شدن هویت اصلی متهم، مأموران با هماهنگی دستگاه قضائی وی را که داری سوابق مختلف کلاهبرداری بود، طی یک عملیات غافلگیرانه در شهرستان ساوه دستگیر و به یگان انتظامی انتقال دادند.
این مقام مسئول با اشاره به اعتراف فرد دستگیر شده به ۷ فقره کلاهبرداری از شهروندان با همدستی ۲ نفر دیگر در بازجویی های فنی پلیس اظهارداشت: من و دیگر دوستانم پس از برقراری تماس با شهروندانی که قصد فروش کالای را داشتند، خود را به عنوان خریدار کالای به آنها معرفی کرده و پس از گرفتن کالای مورد نظر، مشخصات فروشندها را در یک عدد تراکنش جعلی نوشته و سپس آن را از طریق کانال آپ و یا تلفن بانک بر روی گوشی خود ارسال و به آنان نشان می دادیم و فروشندگان نیز پس از اطمینان از واریز شدن پول به حسابشان، کالا را به ما تحویل می دادند.
وی با اشاره به ادامه داشتن تحقيقات پلیسی به منظور شناسایی و دستگیری دیگر متهمان این پرونده کلاهبرداری افزود: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و سرانجام باصدور قرار قانونی روانه زندان شد.
سرهنگ چهری از شهروندان خواست تا همواره در هنگام تبادل یک کالا از طریق فضای مجازی، به این مهم توجه داشته باشند که ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای فروش و یا خرید کالای مذکور ماهیت واقعی نداشته و در ورای این تبلیغات، افراد شیادی قصد کلاهبرداری از آنها را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار