مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت :هوای اراک امروز برای دهمین روز پیاپی در وضعیت ناسالم قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 24 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضا میرزائی افزود: اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک در ساعت ۱۱ صبح امروز شاخص آلایندگی هوای این شهر را ۱۲۰ نشان داده و این شرایط برای گروه‌های سنی حساس در شرایط ناسالم است.
وی یادآورشد: توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی‌، سالمندان ، زنان باردار و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
وی افزود: بیشترین حجم ترکیبات آلایندگی هوا در ده روز اخیر ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون بوده وبالاترین سهم آلایندگی این ذرات نیز ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی ثبت شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌ سازمان هواشناسی استقرار پدیده وارونگی دما و کیفیت نامطلوب هوا تا یکشنبه هفته جاری تداوم دارد و با توجه موج سوم کرونا آثار نامطلوب الاینده‌ها بر سلامت مردم بیشتر است.
میرزایی اظهار داشت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تدوام آلودگی بر تشدید بیماری کرونا تاثیر زیادی داشته و انتظار است در این روزها مردم از هرگونه تردد غیرضرور در فضای باز خودداری کنند.
وی افزود: دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها و خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی نیز در این روزهای ناسالم هوا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار