مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: ۱۰۴ میلیارد ریال تسهیلات برای افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و بهبود عملکرد امسال در این شهرستان پرداخت و هزینه شده است.
کد خبر: ۹۱۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 24 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، «عباس ارشدی» افزود:این میزان تسهیلات برای خرید چهار دستگاه کمباین، ۲۲ دستگاه تراکتورو ۱۷۰ دستگاه ادوات کشاورزی پرداخت شده است.
وی یادآورشد: بازپرداخت این تسهیلات بلند مدت و پنج ساله است و خدمات مذکور برای ترمیم نواقص مکانیزاسیون به بهره‌برداران بخش کشاورزی خمین اعطا می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی خمین افزود: پرداخت تسهیلات از بسته‌های تشویقی دولت تدبیر و امید برای افزایش بهره‌وری است که از محل خط اعتباری بهبود ضریب مکانیزاسیون تخصیص یافته و برای خرید تراکتور، کمباین، ادوات مختلف کشاورزی در بخش دامداری، شیلات، مرغداری و گلخانه هزینه می‌شود.
ارشدی با اشاره به اینکه افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان ۲ اسب بخار است، ادامه داد: تسهیلات جذب شده حوزه مکانیزاسیون کشاورزی خمین پارسال ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود.
وی افزود: یک‌هزار و ۶۰۰ دستگاه تراکتور، ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع دنباله‌بندها و ۳۰دستگاه کمباین ناوگان کشاورزی این شهرستان است. مدیر جهاد کشاورزی خمین یادآورشد: بهبود وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی موجب افزایش کمی و کیفی تولید محصولات و کسب درآمد مالی بیشتر کشاورزان می‌شود.
شهرستان خمین ۷۳ هزار هکتار اراضی زراعی، باغی و آیش دارد که سالانه ۱۱۰ هزار تن محصول از آن‌ها برداشت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار