مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: یکی از مشکلات این استان تامین مسکن است زیرا بیش از ۳۵ درصد از مردم استان مرکزی مستاجر هستند بنابراین باید نهضت مسکن سازی راه اندازی شود.
کد خبر: ۹۱۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 22 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت السلام عبدالله واحدی در نشست تخصصی وقف و رسانه افزود:با تلاش های جدی مسئولین و پیگیری اداره اوقاف مشکل زمین برای احداث مسکن انبوه در مرکز استان و شهرستان ها برطرف شده و امیدمی رود نهضت مسکن سازی رونق بگیرد و مسکن با قیمت مطلوب به دست مردم برسد.
وی با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگ و تعامل جدی اصحاب رسانه با فرهنگ وقف کاملا برقرار است یادآورشد:در این چند ماه با وجود شیوع کرونایی و محدودیت های موجود این تعامل و ارتباط کمرنگ نشده است.
وی افزود:هرچقدر بتوانیم ارتباط و تعامل اصحاب رسانه با فرهنگ وقف را پر رنگ تر کنیم ،ثمرات ، برکات و آورده های بیشتری برای مردم خواهد داشت.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد:امروز نیازمند شفاف سازی در امورات وقف و حل مشکلات اوقاف مردم هستیم و این دو مسئله نقش مهمی در ترمیم سازی فرهنگ وقف در کشور و استان مرکزی دارد که باید به آن توجه داشت.
وی افزود:روزهای چهارشنبه تیم بازرسی اوقاف استان به شهرستان ها سفر می کند که نتیجه این اقدامات شبانه روزی بسیاری از مشکلات و مسائل چالشی که بیش از ۲۰ سال معلق مانده بود حل و فصل شده است.
حجت الاسلام واحدی اظهار داشت: امروز بیش از گذشته نیازمند فرهنگ سازی در وقف داریم، اصحاب رسانه بسیار می توانند در این مسئله یاریگر این نهاد باشند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود:برنامه ریزی برای رسیدگی و پیگیری حل مشکلات روستاها به شکل مجزا انجام شده و تیم بازرسی وقف استان به طور جدی پیگیر مشکلات روستایی است و سازوکار آن تدوین شده و اقدامات موثری در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت:تمام تلاش مجموعه اوقاف برای عدم مهاجرت و کوچ نشینی از روستاها به شهرها است که در این راستا تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.
حجت الاسلام واحدی ادامه داد:اصحاب رسانه می توانند در شفاف سازی و تبیین برای وقف بسیار موثر باشند و نتیجه این امر مهم قطعا به مصلحت نظام اسلامی و برای منفعت مردم بسیار موثر است.
ایشان افزود:امروز مردم نیاز دارند خروجی وقف را به وضوح ببینند و این تلاش و تعامل اصحاب رسانه را می طلبد و یک نیاز مهم در جامعه محسوب می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه درسال ۹۸ در استان مرکزی ۳۱ وقف انجام شده است گفت: در ۶ ماهه اول سال ۹۹ بیش از ۳۰ وقف انجام شده و اگر این روند ادامه دار باشد قطعا تا پایان سال به یکصد وقف خواهد رسید و البته نباید به این مسئله بسنده کنیم چراکه مردم استان مرکزی واقف و ولایت مدار هستند و توجه ویژه ای به مسئله وقف دارند.
وی افزود:امروز نیاز داریم در راستای رفع نیازهای اصلی جامعه در وقف کوشا باشیم و این توان و ظرفیت در استان مرکزی وجود دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
حجت الاسلام واحدی یادآورشد:اجرای امینانه نیت واقفین از تاکیدات مقام معظم رهبری است که استان مرکزی تلاش های زیادی در این خصوص انجام داده و به نوعی پیشتاز است و البته آن چیزی که در این مسئله باید قابل توجه باشد به موقع عمل کردن در این امر مهم است.
وی گفت:اطلاع رسانی جامع و به موقع در کلیه اموری که در اوقاف انجام می شود یک ضرورت مهم است که باید پیوسته انجام شود و اگر اطلاع رسانی به موقع در طرح های گسترده ای که در اوقاف انجام می شود تحقق یابد قطعا ثمرات و برکات زیادی خواهد داشت.
حجت الاسلام واحدی افزود:بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی درزمان شیوع کرونا به افراد آسیب دیده و نیازمند توزیع شده و بیش از ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان از محل موقوفات برای مبارزه با این بیماری در استان مرکزی هزینه شده است.
وی اظهارداشت:نیازمند مرکز افکار سنجی برای پیگیری مشکلات و دغدغه های مردم در سازمان اوقاف هستیم و این مهم در دستور کاراین اداره کل قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار