رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، توجه به نیاز امروز جامعه با تکیه بر امورات وقفی را ضروری دانست.
کد خبر: ۹۱۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 21 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت السلام خاموشی درهمایش ملی یاوران وقف که بصورت ویدئو کنفرانس وبه صورت ملی و همزمان در سراسر کشور در استان مرکزی نیز برگزار شد،با قدردانی از زحمات تمام واقفان و متولیان این امر در سطح کلان کشور یادآورشد: اجرای اهداف و نیات واقفان بسیار اهمیت دارد.
وی افزود:رسانه ملی، خبرنگاران و مدیران خبرگزاری ها در توسعه امر وقف و تشریح اخباراین حوزه اهتمام ویژه دارند که امیدست بر قوت وقف بیفزاید.
وی با اشاره به اجرای طرح چابک سازی مجموعه سازمان اوقاف، ادامه داد: علاوه بر چابک سازی اجرای امینانه وقف بسیار حائز اهمیت است. وقف نامه ها قرائت و براساس آن عمل می شود، برای افزایش تعدد وقف نامه ها تلاش مضاعف را سرلوحه قرار داده ایم.
خاموشی گفت: در بخش تجهیزات پزشکی، الکترونیکی، تقویت زنجیره های تولید در بخش دامپروری ،کشاورزی و ... اقدامات بسیار مؤثری انجام شده است.
وی افزود: سعی براین است تا ضابطه‌مند و به دور از هر گونه اعمال نظر شخصی تصمیم گیری شود وتاکنون تمام تصمیمات جمعی بوده و قصد داریم هدفمند پیش رویم.
وی همچنین به عقد تفام نامه هایی با وزارت جهاد کشاورزی، مسکن و شهرسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای طرح ملی مسکن ۵۰ هزار واحد مسکونی با عمل به نیات واقفان ساخته و در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هم گفت: این همایش بصورت ویدئو کنفرانس و با هدف تجلیل از شخصیت های برجسته وقف،از جمله خادمین،هیات امنا،خیرین و اصحاب وقف که طی یکساله گذشته اقدامات شاخص در راستای ساخت و ساز اماکن متبرکه انجام داده اند برگزار شد.
حجت السلام عبدالله واحدی با اشاره به اینکه این همایش در دو بخش ملی و استانی برگزار شد افزود: در بخش ملی از یکی از خیرین استان مرکزی که بیش از یک میلیارد تومان در بخش توسعه بقاع متبرکه کمک کردند، قدردانی شد.
وی اظهار داشت: در بخش استانی این همایش از ۳۰ نفر از خیرین بقعه ساز،هیات امنا اماکن متبرکه،مدیران فرهنگی،اجتماعی وقرآنی مراکز افق امامزادگان و واقفین خیراندیشی که وقف و متناسب با نیازهای روز جامعه به ثبت رساندند ، تجلیل شد.
واحدی گفت: هرگاه عملکرد انفعالی در موضوعات مختلف داخلی و خارجی داشته‌ایم باید پاسخگو باشیم، هرگاه قاطعانه پیش رفتیم موفق بوده‌ایم و دیگران پاسخگوی عملکرد ضعیف و کوتاهی ها بودند، اگر قصد داریم محکم گام برداریم باید در بخش فرهنگی بقاع متبرکه برنامه‌ریزی شده حرکت کرده و در جامعه مؤثر باشیم.
وی به منویات مقام معظم رهبری پیرامون تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی استناد کرد و افزود: امیداست بتوانیم با ظرفیت های موجود این فرمایش معظم له را جامه عمل پوشانده و اقدامات مؤثر فرهنگی انجام داده و نگران فرزندان آینده نباشیم.
وی یادآورشد: محوریت مراکز افق بسیار حساس و قابل توجه است زیرا این مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی دارای اهمیت بسیاری هستند که باید مورد توجه قرار گیرد و این مباحث دامنه‌دار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار