وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقش وقف در توسعه‌ ملی نباید فراموش شود.
کد خبر: ۹۱۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ 21 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، صالحی درهمایش ملی یاوران وقف که بصورت ویدئوکنفرانس برگزارشد،  با بیان اینکه وقف نیازمند نیازسنجی‌های منطقه‌ای و ملی است افزود: هراندازه وقف را به نیازهای محله‌ای، منطقه‌ای و ‌ملی نزدیک کنیم سنت وقف بیشتر استمرار می یابد.
وی یادآورشد: نقش وقف در توسعه منطقه‌ای، ملی و فراتر از آن مهم است بنابراین هم اکنون که در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم با این‌ نگاه می‌توان به صورت فردی، اجتماعی و‌ زیرساختی در حوزه وقف آثار گره‌گشایی را شاهد بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اینکه وقف یک قدرت همبستگی اجتماعی دارد و می‌تواند جو‌امع مختلف را به هم وصل کند برکسی پوشیده نیست، حوزه زیست اجتماعی و زیست بوم انسان یکی از کارکردهای مهم وقف است.
صالحی با بیان اینکه نقش وقف در توسعه‌ ملی نباید فراموش شود، تاکید کرد: پیشرانی تمدن اسلامی با وقف بود، در پاره‌ای از مقاطع تاریخی مانند دوره صفویه وقف در توسعه ملی ایران بسیار نقش دارد. صالحی ادامه داد: وقف نیازسنجی‌های منطقه‌ای و ملی است، هراندازه وقف را به نیازهای محله‌ای، منطقه‌ای و ‌ملی نزدیک کنیم سنت کاری وقف بیشتر ادامه پیدا می‌کند زیرا محصول وقف برای مردم مشهود است.
وی گفت: گاهی منتظر هستیم واقف به سمت وقف بیاید اما اینکه به این سمت برویم که چه نیازهایی را در بخش‌های مختلف داریم کمک می‌کند تا این فرصت فراهم شود تا خیرین، مردم و دستگاه‌ها در کنار هم قرار گیرند، در این راستا هراندازه مصادیق عینی‌تر باشد مسائل با زمینه بهتر در بین همگان نهادینه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار