مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای کلانشهر اراک، چهارشنبه برای هفتمین روز پیاپی برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ 21 October 2020

تداوم آلودگی هوا برای اراکی ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای کلانشهر اراک، چهارشنبه برای هفتمین روز پیاپی برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش تابناک مرکزی، رضا میرزائی گفت : بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت ۷ صبح امروز چهارشنبه به ۱۰۸ رسیدو وضعیت هوای برای گروههای حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد .
وی یادآورشد: آلاینده اصلی هوای اراک ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون است و بالاترین شاخص آلودگی مربوط به ایستگاه استانداری واقع در میدان حافظیه است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان، سکون نسبی هوا و کیفیت هوای ناسالم همچنان ادامه دارد.
میرزایی اضافه کرد: با توجه به تداوم آلودگی از چند روز گذشته و تشدید شیوع بیماری کرونا و امکان اثرات زیانبار همزمان این ۲ عامل، انتظار است مردم از رفت آمد در محیط‌ های شلوغ و پر رفت و آمد خودداری کنند.
وی توصیه کرد: تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی در فضای باز بپرهیزند و رانندگان نیز دقت لازم در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها را داشته باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی، از دیگر ضروریات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار