مسئول فنی آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی در استان مرکزی گفت: طبق آخرین اطلاعات، آزمایش های مربوط به ویروس کرونا، طی چند هفته اخیر به صورت چشمگیری افزایش داشته اند.
کد خبر: ۹۱۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶ 21 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهزاد خوانساری نژاد افزود: افزایش آزمایش های مربوط به بیماری کووید ۱۹ نشان دهنده افزایش تعداد مبتلایان در جامعه است که با پیشروی به سوی برودت هوا، طبیعتاً شدت و وخامت بیماری نسبت به گذشته افزایش می‌یابد.
وی یادآورشد: با کاهش دما امکان تهویه هوا در مکان های عمومی کاهش یافته و به همین دلیل احتمال انتقال ویروس در مکان های عمومی و فضاهای سربسته افزایش می یابد.
دانشیار ویروس شناسی استان مرکزی افزود: در کنار بیماری کرونا، سایر بیماری ها از جمله عفونت های تنفسی، بیماری های ویروسی و باکتریایی که در فصول سرد شایع بوده، وجود دارند و گاهی اوقات تشخیص این موارد از یکدیگر بسیار دشوار بوده و در این هنگام نقش آزمایش، پر رنگ تر می شود.
وی با اشاره به ماهیت بسیار پیچیده و شناخته نشده ویروس کرونا، هشدار داد: هیچ تضمینی برای مصون بودن از این ویروس وجود نداشته، جز رعایت موارد بهداشتی و این بیماری افراد را در هر سن و سال و با هر جنس و شغل و شاخص توده بدنی، تهدید می کند.
دکتر خوانساری نژاد با توجه به تکمیل ظرفیت های بیمارستانی، درمانی و کمبود پرسنل و تجهیزات، گفت: باید همانند موج اول حساسیت و دقت از سوی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی وجود داشته باشد چرا که در فصول سرد سال امکان ارائه خدمات درمانی به نحو احسن با توجه به شرایط موجود بسیار سخت بوده و باید با رعایت موازین بهداشتی با حفظ جان خود و اطرافیان باری از روی دوش کادر درمانی و بهداشتی برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار