فرماندار اراک گفت: در شرایط اپیدمی همه گیر و ابتلا روز افزون افراد به بیماری کرونا، به منظور نظارت بر رعایت مردم بهتر است که در این شرایط پلیس کرونا تشکیل شود.
کد خبر: ۹۱۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ 19 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حسین بختیاری در شصت و پنجمین جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی، با پیشنهاد شکل گیری پلیس کرونا افزود: در طی روزهای اخیر ۹۴ درصد از معابر سطح شهر اراک ضدعفونی شده، اما باید توجه داشت که تاثیر ضد عفونی کردن معابر در پیشگیری از شیوع کرونا، از دید سازمان جهانی بهداشت کمرنگ‌تر از گذشته شده است.
وی یادآورشد: طبق بازدیدهای اخیر در اتوبوس های واحد، بیش از ۸۵ درصد مسافران از ماسک استفاده می کنند، اما مشکل اصلی تاخیر در حرکت اتوبوس ها بوده که باعث افزایش تراکم جمعیت می شود.
وی با اشاره به بازدیدهای روزانه از اماکن مختلف، افزود: همواره به صورت میانگین بین ۴۵۰ الی ۵۰۰ بازدید از اماکن مختلف صورت می گیرد که در این میان تعدادی پلمب، ارجاع به مراجع قضایی و تعدادی اخطار نیز صادر می شود.
وی نقش گروه های جهادی و سمن ها را در این بازدیدها بسیار موثر دانست و گفت: در همین لحظه و به صورت روزانه ۱۰ گروه دو نفره از سمن های عزیز مشغول بازدید و نظارت گری در اماکن مختلف استان، برای رعایت پروتکل های بهداشتی می باشند.
دکتر بختیاری گفت: بر طبق آمار و ارقام جدید، در اکثر ادارات استان و شهرستان های شهر اراک رعایت افراد از نظر پروتکل های بهداشتی به ۹۰ درصد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار