اراک
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای کلانشهر اراک یکشنبه برای چهارمین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه‌های سنی حساس قرار دارد
کد خبر: ۹۰۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ 18 October 2020
رضا میرزایی گفت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای این شهر در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه) به عدد ۱۰۱ رسیده که بیانگر ناسالم بودن آن است.
وی بیان کرد: آلاینده اصلی هوای اراک ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون است و بالاترین شاخص آلودگی با عدد ۱۲۳ در این مدت، در ایستگاه استانداری واقع در میدان حافظیه به ثبت رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی این استان،  تداوم سکون نسبی هوا در هفته جاری وجود دارد و انتظار می‌رود شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

میرزایی اظهار داشت: تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی در فضای باز جدا خودداری کنند و رانندگان دقت لازم در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سرریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها را داشته باشند.

وی گفت: خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی و سایر موارد نیز، از دیگر ضروریات در این شرایط است.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار