فرمانده انتظامي استان از شناسايي و دستگيري سارقان طلاجات ۱۰ ميليارد ريالي یک منزل مسکونی در سطح این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 15 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردار"حسن مفخمي شهرستاني افزود : چندي پيش با اعلام گزارشی از يک مورد آتش سوزي به مرکز فوریت های پلیسی شهرستان ساوه، بلافاصله مأموران در صحنه حادثه حاضر شده و پس از انجام بررسي ميداني و بیان نظر کارشناسان آتش نشانی، دریافتند که اين آتش سوزي عمدي بوده است.
این مقام انتظامی ادامه داد: پس از این که مالک منزل مورد نظر بیان داشت که مقادير زيادي طلاجات به ارزش تقریبی ۱۰ ميليارد ريال از منزلش به سرقت رفته است، تحقیقات مأموران پلیس آگاهی شهرستان ساوه به منظور شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان آغاز شد.
سردار مفخمي شهرستاني یادآورشد: با انجام تحقیقات فراگیر ميداني و اثر برداری از صحنه جرم، سرانجام یکی از سارقان شناسایی و در عملیات غافلگیرانه مأموران دستگیر شد.
این مقام مسئول اظهار داشت: سارق طلاهای به سرقت رفته که زنی میانسال بود،پس از مشاهده مدارک و شواهد قانونی در بازجویی های کارآگاهان، چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و چنین بیان داشت که از مدت ها پیش با مالک منزل همسایه بوده و با افراد خانواده اش ارتباط داشته و در یک فرصت مناسب از اعتماد آنها سوء استفاده كرده و یکی از کلید های درب ورودی حیاط منزلشان را سرقت کرده است.
وی با بیان اینکه سارق مذکور در ادامه تحقیقات با ساخت کلید درب ورودی منزل از سوی کلیدساز، موفق به دستیابی به کلید دوم و ورود به منزل به منظور سرقت طلاجات با همکاری دختر خواهرش شده است گفت: سارقان در ادامه اعترافات خود بیان داشتند که پس از سرقت طلاجات موجود در منزل، برای اینکه آثار و مدارک باقی مانده در صحنه جرم، به صورت کامل از بین برود، اقدام به آتش زدن تمام وسايل منزل کرده اند.
سردار مفخمي شهرستاني با اشاره به دستگیری، دیگر همدست سارق که در سرقت طلاجات و به آتش کشیدن منزل با او مشارکت داشته بود گفت: سارقان در اعتراف خود بیان داشتند که به دلیل حسادت زنانه و تحریک شدن در هنگام دیدن طلاجات گران قیمت همسایه خود، نقشه این عمل مجرمانه را طراحی و طلاها را سرقت کرده اند.
وی افزود: با اتمام تحقیقات کارآگاهان، در نهایت طلاهای مسروقه که هنوز سارقان دستگیر شده موفق به فروش آنها نشده بودند، از مخفیگاه سارقان کشف و تحویل مالباخته شد.
فرمانده انتظامي استان مركزي در پایان با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان و پرهیز آنها از نگهداری وجه نقد و طلاجات فراوان در منزل افزود: متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده و معرفی به دستگاه قضائی با صدور قرار قانونی به زندان معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار