معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:میزان متوفیان در استان مرکزی همواره امری نگران‌کننده است.
کد خبر: ۹۰۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ 15 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر قاسم جان بابایی در جلسه ای تصویری با روسای دانشکده های اراک، خمین و ساوه، معاونین و روسای بیمارستانهای اراک، افزود:تجزیه و تحلیل گزارش عملکردها، آمار مبتلایان، بستری ها و آمار مرگ و میر امری مهم و اساسی در اپیدمی هاست.
وی یادآورشد: همچنان روند افزایشی موارد بستری و متوفیان در استان مرکزی شیب افزایشی داشته و شرایط خوبی حاکم نمی باشد.
وی تاکید کرد: در مجموع بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تیمی فعال و تعلیم دیده به منظور پایش سطح اکسیژن بیمارستان ها و بالین بیماران بایستی در نظر گرفته شود.
وی در ادامه بااشاره به این قضیه که جلسات توجیهی مرگ و میر و علت یابی آمار متوفیان امری کمک کننده در کاهش میزان مرگ و میر ناشی از کرونا است افزود: نخست، روسای هر بیمارستان باید هر هفته گزارش مرگ و میر مرکز خود را به همراه علت‌یابی به دانشگاه ارائه دهند که موارد مورد اصلاح، بازنگری شوند.
دکتر جان بابایی تاکید کرد: بیش از هر زمان دیگری نیازمند تجربه و آموزش حداکثری می باشیم، به همین منظور پرستاران و پرسنل علی الخصوص پرستاران فعال در بخش های آی سی یو، به منظور ارائه خدمات بهتر و استفاده بهینه تر از وسایل و تجهیزات باید آموزش‌های به روز دیده و پزشکان نیز در هر شیفت در بخش ها باید حضور پویاتر داشته باشند.
معاون درمان وزارت بهداشت ، برگزاری جلسات هفتگی را موجب تکامل و انتقال اطلاعات در زمینه کنترل و مدیریت هرچه بهتر بیماری کرونا دانست و گفت: به لطف و شکرانه خداوند در آینده ای نه چندان دور، منابع مالی به دانشگاه علوم پزشکی اراک اختصاص داده شده و مساعدت هایی در خصوص کمبود و ترفیع مشکلات به شما مجموعه علوم پزشکی توانمند تعلق خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار