صنعت
مدیرعامل شرکت واگن پارس گفت: بعد از گذشت سه سال و هفت ماه سند انتقال این شرکت از سازمان گسترش و نوسازی صنایع به مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) امضا شد
کد خبر: ۹۰۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 14 October 2020

سهام واگن پارس اراک از سازمان گسترش به مپنا منتقل شد

محمدرضا مختاری روز چهارشنبه در نشست رفع موانع تولید استان مرکزی افزود: معضل شرکت که نداشتن سهامدار بود حل شده، اما با این انتقال همه مشکلات رفع نخواهد شد.

وی اظهارداشت: با حضور سهامدار جدید و آورده مالی ۴۰۰ میلیارد تومانی؛ مشکلات بانکی، بیمه و تامین اجتماعی واگن پارس حل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت واگن پارس گفت: این شرکت مادر تخصصی با وجود همه محدودیت‌ها در سال جهش تولید، موفق به عرضه ۵۰۰ دستگاه انواع واگن به شبکه ریلی کشور شد.

مختاری افزود: ۸۰ درصد محصولات ریلی کشور در واگن پارس تولید می‌شود و این نشان دهنده جایگاه برتر این مجموعه صنعتی در صنعت ریلی است.

وی اظهارداشت: اکنون واگن پارس اراک برای تولید محصول با کمبود مواد اولیه مواجه است و سهمیه اختصاصی واگن پارس به اندازه نیاز برای تولید مطلوب نیست.

مدیرعامل شرکت واگن پارس گفت: اگر دولت به صورت جد در صنعت ریلی کشور وارد نشود، مشکلات افزایش می‌یابد و این صنعت جان نمی‌گیرد.

مختاری افزود: در حالی که کشور ظرفیت تولید واگن را دارد در سال‌های اخیر تصمیم به ورود واگن خارجی و حتی دست دوم گرفته شد.

وی اظهارداشت: اکنون ۳۰۰ واگن در شرکت تولید شده است که ۲۱۰ عدد تحویل مشتری شده، اما ۹ واگن مسافربری شرکت رجاء همچنان در شرکت باقی مانده و این شرکت بهره‌بردار به دلیل نداشتن توان مالی امکان تحویل سفارش خود را ندارد.  

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده  و به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار