آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی، حمایت همه‌جانبه از تولید داخلی و پرهیز از خام‌فروشی را کلید توسعه پایدار دانست و گفت: شرایط اقتصادی کشور که دستخوش تحریم‌های ظالمانه آمریکا شده را می‌توان با تولید با کیفیت و صادرات‌محور ساماندهی کرد.
کد خبر: ۹۰۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 14 October 2020

دری نجف‌آبادی:حمایت از تولید کلید توسعه پایدار است

آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در مصلی بیت‌المقدس اراک افزود: ارزش صادرات غیرنفتی کشور در بهترین شرایط ۴۰ میلیارد دلار است که اگر تمام این مبلغ  به کشور بازگردد، می‌توان کشور را بدون اتکا به فروش نفت و مواد خام دیگر اداره کرد، اما این مهم اتفاق نمی‌افتد و بخش قابل توجهی از ارز حاصل صادرات به عنوان فرار سرمایه در خارج از کشور هزینه و یا سرمایه‌گذاری می‌شود.  

وی  بیان کرد: ساماندهی تولید و تقویت اصولی این بخش مورد تاکید مقام معظم رهبری در راهبرد‌های اقتصاد مقاومتی است و باید این نقشه مترقی به همت ظرفیت‌های انسانی و امکانات موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی عملی شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: برجسته‌ترین نقطه ضعف زنجیره تولید مواد معدنی، خام فروشی است و می‌طلبد که مسئولان با ایده‌پردازی نوین و استفاده از دانش روز این مسئله را ترمیم کنند.

وی اضافه کرد: صنایع و معادن کشور و استان مرکزی برای جلوگیری از خام فروشی به جذب فناوری نو نیاز دارند که این مهم باید بدون احساس وابستگی به خارج و با همت بلند و برنامه‌ریزی اصولی مهندسان و تکنسی‌های داخلی محقق شود.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی  پرهیز از مصرف‌گرایی و نقش‌آفرینی آحاد جامعه در رونق تولید را از دیگر عوامل موثر در توسعه اقتصادی دانست و گفت: با توجه به امکانات محدود داخلی، مصرف‌گرایی و زندگی اشرافی، کشور را  مشکلات اقتصادی مواجه می‌کند و مردم و مسئولان باید نسبت به صرفه‌جویی در منابع و استفاده بهینه از امکانات برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از  سخنان خود شیوع ویروس کرونا را با تدابیر حکیمانه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی آحاد مرد قابل کنترل دانست و افزود: با توجه به اینکه کشور در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار دارد، تعطیلی فعالیت‌ها به بهانه مهار کرونا اقدام منطقی و حکیمانه‌ای نیست.  

وی تاکید کرد: راه مقابله با کرونا تقویت انضباط اجتماعی، تکریم حقوق یکدیگر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و تعطیلی کشور در این شرایط مشکلات اقتصادی را بیشتر می‌کند.  

امام جمعه اراک اضافه کرد: مردم باید ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سفر‌های غیرضروری به خصوص به شمال کشور خودداری کرده و تمام تلاش خود را در راستای ریشه‌کن ساختن ویروس کرونا و بازگشت کشور به شرایط مطلوب بکار گیرند.  

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: بدون شک شیوع ویروس کرونا یک امتحان الهی است و می‌توان با همکاری و تلاش همه‌جانبه مردم و مسئولان و به خصوص کادر پزشکی کشور از این امتحان الهی نیز سربلند بیرون آمد.  

سید علی آقازاده استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی  استان مرکزی در این نشست حضور داشتند.

درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر ۲ هفته یکبار روز‌های چهارشنبه در محل مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار